Avatar billede nightioz Nybegynder
13. marts 2003 - 15:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Asus Geforce 2 GTS

Fandt dette indlæg i en artikel på www.hardwaretidene.dk:

Indlæg:
Hmmm, snublede lige over dette link, hvor MultiMedia World i forbindelse med Asus V7700 GeForce2 GTS Deluxe direkte anbefaler, at du kun køber dette grafikkort, hvis du har et INTEL bundkort:
http://www.imw.dk/detaljer.asp?varevalg=90141

Jeg har indtil videre hørt 3 Athlon-ejere med Via bundkort nævne, at de har haft store problemer med netop dette Asus grafikkort (selv om de alle havde Asus bundkort med Via chipset). Så måske er der noget om snakken mht. stabilitetsforskelle på Via og Intel bundkort (MultiMedia World må vel være blevet trætte af frustrerede VIA-bundkort-ejere, siden de har anbefalet Intel-bundkort til Asus V7700 Deluxe).
-----------------------------------------------------------

Så nu bliver jeg så nervøs... Jeg har sådan et bundkort og er på udkig efter et nyt bundkort til min Celeron 1000Mhz Tualatin CPU.

Vil det nu sige at jeg skal holde mig væk fra alle VIA-chip sets bundkort? At mit Gfx-kort ikke kan køre på sådanne kort? Eller er det indlæg jeg har fundet der helt åndsvagt?

- Nightioz
Avatar billede nightioz Nybegynder
13. marts 2003 - 15:06 #1
even... mendte jeg har sådan et Grafikort! =)

- Nightioz
Avatar billede roo104 Nybegynder
13. marts 2003 - 15:25 #2
Jeg havde en athlon 1333 med et asus bundkort med via kt133 samt samme gfx kort, og der var ingen problemer, kender 2 andre der har samme kort med andre via chipsæt, så det skulle virker uden problemer.

Noget helt andet hvorfor købe nyt bundkort til en gammel processor ?
Avatar billede roo104 Nybegynder
13. marts 2003 - 15:26 #3
btw der er ingen af dine links der virker!
Avatar billede nightioz Nybegynder
13. marts 2003 - 15:30 #4
Nej ved linksene ikke virker. Jeg kopierere bare indlægget fra hardwaretidende.dk

Jeg køber nyt bundkort til den CPU fordi jeg har den liggende og kun kører 333Mhz ligenu. Så for mit vedkommende bliver det en forbedring. Har desuden også DDR ram liggende som jeg ikke kan bruge ligenu =)

- Nightioz
Avatar billede roo104 Nybegynder
13. marts 2003 - 15:44 #5
ok...hvis jeg var dig ville jeg ikke være bange for at købe et ved VIA. Men når nu det er en celeron, så ville intel nok ikke gøre det dårligere.

Der er jo også SIS !
Avatar billede nightioz Nybegynder
13. marts 2003 - 16:51 #6
Ja der er også SIS ... men VIA har nu bedre anbefalinger igennem tiden.

Men tak for hjælpen. Jeg lader tråden her stå uaccepteret i en dags tid endnu, for at se om flere har noget at sige til mit Grafikkort spørgsmål her.

Ellers ryger pointene til roo104.

- Nightioz