Avatar billede lakamo Nybegynder
13. marts 2003 - 14:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sætte classpath??

Jeg har flere gange forgæves prøvet at sætte min classpath, så den peger på den mappe jeg har mine java filer, det skal lige siges at det er når jeg connecter til db at jeg får fejl.Jeg bruger windows xp.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2003 - 14:13 #1
Som hovedregel: ret aldrig i CLASSPATH environment variabel.

Brug:
  javac -classpath .;C:\dir Foobar.java
  java -classpath .;C:\dir Foobar
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2003 - 14:15 #2
Hvis du er ny til Java og bruger package, så husk på at classpath skal pege
på roden.

Altså Foobar.java i package minpakke ligger i C:\mitprojekt\minpakke\Foobar.java
og classpath skal så pege på C:\mitprojekt ikke på
C:\mitprojekt\minpakke !