Avatar billede lonecrusader Nybegynder
13. marts 2003 - 13:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

XP Pro chrasher ved aktivering

Jeg sidder med en bærbar, hvor der er 4 partitioner. Én med XP Pro (bruges som arbejdsstation) og to med en 2000 server (begge bruges til et produkt, som min arbejdsplads selv udvikler...det har intet med styresystemet at gøre, men bygger på en Oracle database). De tre nævnte partitioner er NTFS og den sidste er en fællespartition (FAT32).

Vi bruger et dosbaseret program, der hedder MasterBooter til at "gemme" partitionerne for hinanden, så man kun kan se den partition, man har bootet op på og så "fællesdrevet".

Vil i mene, at det kan give problemer, når jeg prøver at aktivere Windows XP Pro? Skriver den til bootsektoren i den forbindelse eller noget? Lortet fryser fuldstændigt og dvs., at jeg ikke kan få XP til at køre længere end de der 30 dage.

Håber, at i kan hjælpe hér. :)
Avatar billede lonecrusader Nybegynder
13. marts 2003 - 13:33 #1
Forresten...det samme gælder også i forbindelse med Windows Update, når jeg installerer XP-partitionen fra et image, hvor registreringsnøglen allerede er indtastet.

Burde den ikke melde fejl fremfor at låse alting?
Avatar billede belle Nybegynder
13. marts 2003 - 15:32 #2
prøv at fjerne bootmanageren inden du aktivere xp.
bare sørg for at den aktive partition er den hvor xp ligger på så vil computeren boot op på den.
evt installer XP fra en select cd der ikke kræver at du skal aktivere den