Avatar billede vandhunden Nybegynder
10. november 2000 - 14:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Og så vil den ikke slukke!!!

De fleste gange når jeg lukker computeren, så genstarter den i stedet for at slukke, og så kører den scandisk. Hvis jeg så lukker den lige efter den er genstartet så kan den godt slukke, men ellers ikke.

Er det mit bundkort?
Eller mit atx-kabinet?
Kan det have noget at gøre med om jeg har brugt mit rivatnt2-kort?
Avatar billede savle Nybegynder
10. november 2000 - 14:23 #1
Køre du 98 2.udgave.
Avatar billede davs Nybegynder
10. november 2000 - 14:29 #2
Savle, hvorfor ?

Jeg kører med 98 2. udgave, og jeg har ikke det problem. (og enda på flere pc´er)
Avatar billede savle Nybegynder
10. november 2000 - 14:35 #3
Synes  at huske,hvis man ikke har hak i DEAKTIVER
HURTIG LUKNING,genstarter den når man vælger luk.
mvh.Savle.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2000 - 15:02 #4
Når du klikker på skrivebordet og vælger egenskab og herefter pauseskærm og indstillinger, hvad står der så oppe for oven? Altid tændt eller Hjemme/kontoret Detr skal stå hjemme/kontoret.
Avatar billede davs Nybegynder
10. november 2000 - 15:08 #5
Går ud fra det er ved \"Power Scheme\" - der står min på \"Always On\" - som sagt har jeg ikke oplevet at den bare genstarter...

Avatar billede savle Nybegynder
10. november 2000 - 15:33 #6
Hej Vandhunden.
Hvad siger scandisk? Hvad har du prøvet? kommer den med fejl?
savle.
Avatar billede leth Nybegynder
10. november 2000 - 16:15 #7
Jeg har haft samme problem med Win98... Microsoft har en patch på deres HP. Jeg kan ikke lige huske adressen, men jeg har patchen liggende, så send en skriv din mail så sender jeg den til dig...
Avatar billede codpiece Nybegynder
10. november 2000 - 16:34 #8
Indtil du får fat i patchen kan du prøve at vælge \'Afslut og gå til DOS\' eller hvad den nu hedder i 98-sprog. Når du står i dos-prompten er det sikkert at slukke dyret.

// Codpiece
Avatar billede vandhunden Nybegynder
10. november 2000 - 22:56 #9
Lyder let leth (haha), du skal være velkommen:
vandhunden@gmx.net

Til alle der tror at det har noget at gøre med en indstilling, hvordan kan det så være at den godt vil slukke nogengange hvis jeg kun har brugt simple windowsprogrammer?
Avatar billede savle Nybegynder
10. november 2000 - 23:16 #10
Hej vandhund.
Du skriver:\"De fleste gange når jeg lukker computeren, så genstarter den i stedet for at slukke\" Det kunne være noget af det overstårnen?
Scandisk er fordi dit system ikke blev lukket rigtig ned. Så når den lukker rigtig har du jo kørt Scandisk! så skriver du:. Hvis jeg så lukker den lige efter den er genstartet så kan den godt slukke, men ellers ikke.(Men ellers ikke.)(De fleste gange)Så for du nogle svar fra folk der vil hjælpe dig.Men det er svært at hjælpe når du ikke kommer med et svar/eller noget info.
mvh.Savle.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 00:11 #11
Hvis der er problemer med nedlukning på windows 98 SE så ligger opdateringen til dette problem på microsofts hjemmeside under windowupdate, under det første hold software omkring sikkerhedsopdateringer. Prøv evt. dette.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
11. november 2000 - 19:04 #12
ok hr. savle
Hvis jeg kører scandisk, finder den ingen fejl. og hvis den slukker så kører den IKKE scandisk efter at jeg tænder den igen. Men det gør den hver gang at den har genstartet i stedet for at slukke. Er du med nu?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
11. november 2000 - 19:05 #13
venter stadig på leth\'s email...
Avatar billede savle Nybegynder
11. november 2000 - 19:25 #14
Ja nemlig! så kan du jo prøve at skrive hvad for programer den ikke lukker rigtig ned før du vælger luk,Ctrl+Alt+Del, Der er en konflikt med et eller flere programer som ikke lukker helt ned derfor Skandisk.
Har du Netværk? Hvilken version af Explorer?
mvh.savle.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
13. november 2000 - 10:35 #15
Har nu installeret patchen som leth sendte mig, det viker tilsyneladende. Tak for det.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2000 - 11:31 #16
Ja det er den samme pacht jeg henviser til i mit svar Hulk Hulk :(