Avatar billede eldau Nybegynder
13. marts 2003 - 10:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

C5 Bruger og Grupper

Hej !!!

Jeg har oprettet 4 brugere, når jeg kikker på brugerne under adgangskontrol, kan jeg se at de ikke er tilknyttet nogen gruppe. Hvad gør jeg for at få dem tilknyttet ???

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 10:30 #1
Slet dem igen - stil dig på "supervisor" og tryk <Shift>+F2 (hvis de altså skal have samme rettigheder som supervisor. Herved kopieres istedet for at der oprettes en tom bruger.
Avatar billede eldau Nybegynder
13. marts 2003 - 10:38 #2
De skal ikke have samme rettigheder som Supervisor, men oprettes med tilknytning til en ny gruppe.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 10:40 #3
Har du brugerrettigheder?
Avatar billede eldau Nybegynder
13. marts 2003 - 10:43 #4
ja som supervisor, jeg kan ændre alt det jeg vil.

og der er opsat rettigheder i gruppen som brugerne skal tilknyttes, jeg mangler bare at få dem koblet på.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 10:45 #5
Det var ikke det jeg spurgte om. Har I købt modulet "Brugerrettigheder"?
Avatar billede eldau Nybegynder
13. marts 2003 - 10:46 #6
Hehe Sorry, jeg er jo ret ny med C5, hvordan ser jeg det ?
Avatar billede eldau Nybegynder
13. marts 2003 - 10:48 #7
Kan godt se at det jeg troede var en smal 15 point spørgsmål nok burde være ændret til et 50 point :).

det griber jo hurtigt om sig  :)
Avatar billede eldau Nybegynder
13. marts 2003 - 11:04 #8
mcregn jeg har løst problemet. Men vil nu godt give dig de point for at prøve at hjælpe hvordan gør jeg det ???
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 11:40 #9
opret nyt spørgsmål - så svarer jeg. Hvordan løste du det?
Avatar billede eldau Nybegynder
13. marts 2003 - 11:44 #10
Fandt ud af at jeg kunne bruge F5 i windows versionen, ved at markere brugeren og så gruppen derefter trykke på F5 og vupti så er brugeren medlem af den gruppe.
Avatar billede eldau Nybegynder
13. marts 2003 - 11:58 #11
Bare brug svar her Mcregn så godkender jeg ;)
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 11:59 #12
ok