Avatar billede flinke Nybegynder
13. marts 2003 - 10:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dos program problem.

Er der nogen mulighed her??

Et gammelt dos program der skal bruges på ny pc med windows 2000.  Jeg har forsøgt med kompabilitet funktion
på genvejen til programmet, men får ikke kompabilitets fanen frem - men istedet de 6 faneblade med generelt, program, skrifttype, hukommelse, skærm og diverse.  Jeg vil helst undgå at have to styresystemer på maskinen, da der skal køres flere programmer samtidig og de nye programmer kører under win2000.  Har opdateret til sp3 på workstation.  Når jeg starter programmet for jeg et sort vindue og ellers sker intet - jeg håber der er lidt hjælp at hente derude.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
13. marts 2003 - 10:25 #1
kompatibilitet er der ikke i 2000 det er kun i xp...
Avatar billede flinke Nybegynder
13. marts 2003 - 10:29 #2
Beklager morten - det er der - tryks start - kør og skriv"regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll" højre klik på genvej vælg egenskaber og vupti faneblad compatibility eksiterer.
Avatar billede venturer Nybegynder
13. marts 2003 - 10:35 #3
Man skal bare lige huske at løsningen kun er mulig fra ServicePack 2 og fremefter.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. marts 2003 - 10:38 #4
Kan du ikke vælge at køre programmet i 16bit. det er et 16bit dosprogram.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. marts 2003 - 10:44 #5
kan ikke lige huske det, men du kan indstille memory for dit dosprogram på genvejen - til auto.
Avatar billede flinke Nybegynder
13. marts 2003 - 10:51 #6
Den står allerede på auto
Avatar billede soreno Praktikant
13. marts 2003 - 10:54 #7
Hvilken fejl giver programmet ?
Avatar billede flinke Nybegynder
13. marts 2003 - 10:58 #8
Ingen fejl medd.  Bare sort dos vindue.
Avatar billede soreno Praktikant
13. marts 2003 - 10:59 #9
Hvilket program er det ?
Avatar billede flinke Nybegynder
13. marts 2003 - 11:01 #10
Et produktions program.
Avatar billede soreno Praktikant
13. marts 2003 - 11:03 #11
Har du prøvet at køre det fra en prompt (for at se om der blev skrevet noget til skærmen, altså "stdout" og/eller "stderr") ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. marts 2003 - 11:06 #12
Hvad er problemet med programmet?
Der findes mange programmer fra DOS tiden, der tilgår hardwaren direkte. Det kan under ingen omstændigheder lade sig gøre under Windows NT/2K/XP.

Et andet alternativ er, at installere WMWare (så får du en virutel computer) og installere DOS på denne virtuelle computer. Så kan du formodentligt køre dit DOS program uden problemer. Du kan hente en trial på www.wmware.com. Kort sagt fungerer det ved, at du bestemmer hvilken hardware, der skal sidde i din virutelle maskine, fx. hvis du har lydkort, kan du vælge at der er SB16 i din virutelle maskine eller intet lydkort osv. Så booter du din virtuelle maskine, og i programvinduet ser du nu ramoptælling, drev detektering osv. hvorefter den prøver at boote på CD-ROM eller Floppy :-)

JP
Avatar billede soreno Praktikant
13. marts 2003 - 11:09 #13
Min pointe var at hvis programmet er lavet i TP så vil det give en fejlmeddelse på hurtige PC'er.
Som beskrevet her:
http://www.brain.uni-freiburg.de/~klaus/pascal/runerr200/index.html
Avatar billede flinke Nybegynder
13. marts 2003 - 11:35 #14
jpvj.

Jeg er lige igang med at downloade testversion af WMWare.  Programmet lyder rigtig interessant - jeg vender tilbage når det er forsøgt........
Avatar billede flinke Nybegynder
13. marts 2003 - 15:10 #15
Tak til jpvj - det var lige det skulle til.