Avatar billede elmore Nybegynder
10. november 2000 - 13:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mindre støj TAK !!

Jeg overvejer at samle ny computer !!!

Processor Athlon TB 1 Ghz, bundkort Asus A7V.

Min gamle computer - en amdK6 III-450 larmer som bare h...... .Her har jeg brugt et enlight 7237 midi kabinet. Jeg er temlig utilfreds med den larm som det udsender.

Derfor går mine point til den som kan give mig svar på hvilket kabinet jeg bør vælge til den nye computer !! Evt. komme med egne erfaringer !!

(er det rigtig at kabinettet skal have en 300W-strømforsyning når jeg kører AthlonTB + AsusMB)

Min nye computer skulle gerne blive mindre støjende :-)

Vh
elmore
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. november 2000 - 14:00 #1
AMD anbefaler en 300W strømforsyning til deres systemer, ja. Men ofte er det kun virkelig nødvendigt hvis man har en del enheder tilsluttet.

Jeg har et AddTronics 7896A server case med en 300W PSU, en Chrome Orb på T-bird\'en og tre case fans der sørger for god temperatur i kabinettet. Støjmæssigt er Chrome Orb og de tre fans nede på ~26 db, hvis jeg piller en panelside af og måler.

Men normalt, herfra hvor jeg sidder, støjer den mindre end den gamle jeg havde. Betydeligt mindre.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2000 - 14:01 #2
Kabinettet udsender da ingen støj...

Men du skal finde dig ogle støjsvage blæsere til både CPU og evt. grafik kort..
Avatar billede elmore Nybegynder
10. november 2000 - 14:11 #3
Kan I anbefale et kabinet og kølerer som kan give mig en rimelig støj-svag computer ? (Er Aopen´s kabinetter godt ?)

elmore
Avatar billede ricky Nybegynder
10. november 2000 - 14:13 #4
elmore-> nej, Aopen larmer lige så meget som alle andre... problemet er at støjsvage kabinetter er meget dyre... se evt. http://www.morgen.dk - de har en hel del støjsvage produkter...
Avatar billede mains Nybegynder
10. november 2000 - 14:17 #5
Kabinettets opbygning er meget vigtig for hvor meget det støjer, tynde plader i kabinettet kan give en del resonans. Den vigtigste faktor er dog CPU, Kabinet og PSU blæser, blot at skifte PSU kan betyde en hel del. En anden ting der bidrager væsentligt til støj er harddiske. Har man flere harddiske kan disse ofte støje mere end blæserne, så overvej evt støjdæmpning til dine harddiske.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2000 - 14:20 #6
/mains

Ved godt at opbygningen af kabinettet har betydning for støjniveauet, men der stod jo...

..midi kabinet. Jeg er temlig utilfreds med den larm som det udsender.

Og jeg kunne ikke lade være med at konstatere at kabinetter ikke udsender støj med mindre du banker på dem...
Avatar billede cyberm Nybegynder
10. november 2000 - 20:02 #7
Jeg ville anbefale et AOPEN kabinet og nogle støjsvaje blæsere, Global Win er et godt mærke , vil du lave dit kabinet mere støjsvagt så prøv at kik på  http://www.studiedata.dk/ der er en masse med de forskellige kølere samt lyddæmpning