Avatar billede danielgraybill Nybegynder
10. november 2000 - 13:37 Der er 7 kommentarer

Oprettelse af cgi-bin bibliotek.

Jeg har et kæmpe problem. Jeg SKAL kører et cgi script, som behøver en mappe der hedder \"cgi-bin\". Når jeg selv opretter biblioteket på serveren sker der ikke noget.

Jeg har hørt det skulle værer en temmelig svær opgave, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig ville det værer en kæmpe hjælp.

Serveren er helt ny og kører IIS 5.0.

Mvh
Daniel
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2000 - 14:03 #1
er det din egen server???

Så skal du først installere f.eks Perl på serveren...

http://www.perl.com/pub/language/info/software.html
Avatar billede danielgraybill Nybegynder
10. november 2000 - 14:50 #2
Nej det er ikke min server, men jeg har bare fået opgaven at gører det. Du siger jeg skal først downloade Perl.
Hvor skal jeg så lægge programmet???

Mvh
Daniel Graybill
Avatar billede mcgemam Nybegynder
13. november 2000 - 09:54 #3
IIS 5.0 og cgi-bin lyder ikke som den rette blanding.

cgi-bin plejer (men behøver ikke) at være på en unix-server (typisk med Apache, her specificeres cgi-bin funktionalitet i httpd.conf filen) . IIS er NT og der skal man lave en masse pege klik i webserver asministrator tingen for at enable execute permissions der fungerer. Tag evt. et kig på activestate perl portet til NT
Avatar billede magii Nybegynder
20. januar 2001 - 06:29 #4
Er der CGI-BIN includeret i din webhotel-aftale med din udbyder?
Hvis ja, så burde han sørge for at det er oprettet ved indflytningen.
Hvis nej, så må opgradere webhotellet så det er med i aftalen

CGI-BIN er ikke andet end et libr. hvorfra man køre scripts etc. alt efter hvad din aftale med din udbyder omfatter.

Hvorfor skal du i øvrigt downloade/installere Perl? det har din udbyder sikkert installeret som standard og du skal bare bede om adressen til det.

Jeg tvivler også på, at din udbyder vil acceptere at du installerer den slags programmer da de kan gribe forstyrrende ind på de øvrige webhoteller som ligge på den server!!! du risikere også at overskrive den version som ligger på serveren i forvejen og hvis den version som du vil installere er en ældre version, hvad så??!!

Pas lidt på med hvad du installere af programmer i et  CGI-BIN - måske er det netop fordi din udbyder vil vide hvilke programmer/scripts der skal køre, at han måske har spærret for oprettelsen af et CGI-BIN libr.....

Kommentar til mcgeman: CGI-BIN er ikke et privelige kun for unix - det har faktisk været \"standard\" for både NT 4.0 + 5.0 - ihvertfald i de 5 år jeg har arbejdet som udbyder....

Jeg tale af erfaring da jeg selv er udbyder og jeg tillader ikke, at den slags bliver installeret - men nu bruger jeg også WinNT 5.0 servere hvor den slags jo ikke er nødvendigt...;)) - det er installeret i forvejen
Avatar billede dmg Nybegynder
22. januar 2001 - 10:50 #5
Hej og tak for din response.

Nu er det sådan at serveren står ikke hos min udbyder da jeg er min egen lille udbyder. Serveren står nemlig hjemme hos mig. Jeg skal bare ha fundet ud af hvordan man laver et sådanne bibliotek. Man kan nemlig ikke gører det sådan lige.

Måske skal man gører det inde i selve Internet Information server programmet???

Håber snart du skriver.
Mvh
Daniel
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2001 - 23:08 #6
alt+F4 lukker programmet. Du behøver ikke gå så drastisk til værk. Du kan nøjes med at lukke spørgsmålet.
Avatar billede aceofspair Nybegynder
22. maj 2001 - 09:59 #7
*HOST*

Du det er ikke med vilje, MEN...
MICROSOFT HOLDER IKKE!!!

IIS er et af af de mest funktionelle MS-produkter, MEN DET VIRKER IKKE SÅ ALLE KAN BRUGE DET, noget af det nemmeste vil jo nok være at få fat i en person der er certificeret, ellers kan du råde dem til at skaffe en UNIX eller linux baseret server