Avatar billede kbsorensen Nybegynder
10. november 2000 - 13:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Delt internetforbindelse via 1megmodem og HUB

Jeg har en ADSL ved CC, 384/128, 2 computere i netværk, og en hub.
Når begge computere er tændte kommer de med en advarsel om konflikt i IP adressen, ved netkortadressen. Hver for sig virker internet fint, uden internet virker netværket også fint.
Hvordan får jeg begge maskiner på internet på samme tid uden konflikt i IP adressen og uden at skulle anskaffe en router ?
Avatar billede cstern Nybegynder
10. november 2000 - 13:39 #1
Der er kun en IP adresse med i dit abb. Du skal bruge en IP adresse der hører til et \"lukket\" net på dine PC\'er (f.eks. 192.168.X.X) og du er nødt til at benytte en routerfunktion for at det skal virke.
Avatar billede cstern Nybegynder
10. november 2000 - 13:40 #2
og IP adresserne skal selvfølgelig være forskellige - ellers ved netværket jo ikke hvor det skal sende pakkerne hen...
Avatar billede aladdin Nybegynder
10. november 2000 - 13:40 #3
Øh... hvordan kommer du på internettet uden en router hos CC.

Ellers ville jeg lige kontrollere mine IP addresse en gang til!
Avatar billede cstern Nybegynder
10. november 2000 - 13:49 #4
PS. du kan lave den ene PC til router med to netkort (ikke elegant).
Avatar billede aladdin Nybegynder
10. november 2000 - 13:54 #5
-kbsorensen
Hvilket IP nummer har din router???
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. november 2000 - 14:48 #6
cstern siger kan du lave din ene til Proxy server med to netkort. Dette har jeg ikke kunnet få til at virke.

Ellers står der også i brugsanvisningen at den kan klare to pcer. Dette kunne jeg heller ikke få til at virke.

Så stod der at man kunne gå ned og købe en router til 3000. Det kan jeg få til at virke ,)
Avatar billede twister10 Nybegynder
10. november 2000 - 14:52 #7
Installer wingate på den ene af pc\'erne og smid to netkort i denne og del adresserne ud, så kører det, og koster kun 180,- for et normalt 10/100Mbit netkort :-)
Avatar billede twister10 Nybegynder
10. november 2000 - 14:52 #8
Eller winproxy
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. november 2000 - 15:35 #9
JEG har prøvet begge og ikke kunnet få det til at  virke........ + 20 andre
Avatar billede twister10 Nybegynder
10. november 2000 - 15:38 #10
Osse med to netkort ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. november 2000 - 15:44 #11
Yes det eneste jeg fik ud af det var at computeren blav ustabil. Den første jeg havde de to netkort i var en siemens, den brokkede sig ikke det fjeneste så puttede jeg det i den nye, som så ikke fik det så godt.

Men bare koncentrer jeg om ham der oprettede spørgsmålet, så prøver jeg stille at følge med i baggrunden. Uden at begynde at nasse på hans \"?\" :)
Avatar billede twister10 Nybegynder
10. november 2000 - 16:06 #12
De fleste PC\'ere kan normalt styre det :-)
Men der er naturligvis altid undtagelser, jeg selv har lavet det hos mange og har selv kørt med det uden problemer....Nogensinde !
Avatar billede kbsorensen Nybegynder
10. november 2000 - 18:07 #13
Jeg har acc. svaret fra cstern.
Efter en lang snak med CC ang. oplysningerne på deres website, hvor man bl.a skulle kunne klare problemet via Win98 2e.  \"Internet Connection Sharing\", hvilket ikke virker med deres 1MegModem, har jeg valgt en løsning med en router....... Tak for svarene.
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. november 2000 - 18:59 #14
Tillykke du går en lys tid i møde :)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 00:47 #15
Internetforbindese via CC Adsl, kan udmærket virke uden 2 netkort i serverPC\'en 1 meg modem i uplink på hub og så eller de andre pc\'er også serverpc\'en i de andre stik, også eller få opsat nætværket og tildelt ip adresser til PC\'erne. På med en proxyserver på serverPc\'en også gå det eller der udaf. Så er det kun et spørgsmål om at finde en proxyserver, som kan så meget, at den kan opfylde de krav man stiller omking hvad man skal have af muligheder på klient PC\'erne. Jo også lige en ting, Smid ZoneAlarm af til fordel for firewall fra www.sygate.com
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 00:48 #16
Investere i router kr. igen igen.