Avatar billede mixe Nybegynder
12. marts 2003 - 20:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvilket bundkort passer til den CPU ?

jeg skal have en pentium 4 procceser 2600 Mhz inde på www.shg.dk . men jeg ved ikke hvilket bundkort som passer der til ?. hvis det kan hjælpe jer skal jeg have 512 ram og 2600 Mhz Pentium 4. du for sej hvis du hjælper mig :)
Avatar billede backside Nybegynder
12. marts 2003 - 20:36 #1
Avatar billede beorndesign Nybegynder
12. marts 2003 - 20:37 #2
PRODUCENT: Asus
MODEL: P4B533-E
INFO: 6xPCI, 1xAGP, 3x DDR DIMM, Sokkel 478 FCPGA, UDMA 133, 400/533 MHz, Audio, USB 2.0, lyd, RAID, Firewire & LAN

Se test: http://www.tomshardware.com/mainboard/20020722/intel845g-20.html#cpu_and_multimedia_performance_pc_mark_2002

Et godt bundkort til en god pris.
Avatar billede mixe Nybegynder
12. marts 2003 - 20:40 #3
tak det køre på DDR ik ?
Avatar billede mixe Nybegynder
12. marts 2003 - 20:43 #4
inde på www.shg.dk kan du så oxo finde et IDE controller som passer til bundkortet fordi jeg helst ikke bestille min comp hvis den ikke virker fordi jeg har lavet det forkert :) du får 60 point jeg ved bare ik how jeg gir dig dem :)
Avatar billede backside Nybegynder
12. marts 2003 - 20:43 #5
Kan du komme med en god grund til at afvise mit svar?
Avatar billede mixe Nybegynder
12. marts 2003 - 20:44 #6
ja fordi han gav mig en som var inde på hjemmesiden hvor jeg samlede den også valgte jeg hans.... jeg har gjordt det her før alle bliver sure på mig :(
Avatar billede beorndesign Nybegynder
12. marts 2003 - 20:47 #7
Køb for alt i verden ikke et eller andet ukendt mærke. Alt for mange har problemer med dem og de er ofte ustabile.

MSI laver også nogle ret gode bundkort, men er lidt dyrere og så får du ikke firewire (erstatter måske usb?):
PRODUCENT: MSI
MODEL: MS-655 Max-L
INFO: 6xPCI, 1xAGP, 4x DDR DIMM DDR3200, Sokkel 478 FCPGA, 400/533 MHz, Surround lydkort, 10/100 LAN, RAID133
Avatar billede backside Nybegynder
12. marts 2003 - 20:52 #8
Måske du skulle overveje hvad du spørger om inden du opretter spørgsmål.
Du fik et klart svar på det du spurgte om, men acceptere et svar der kommer ½ minut efter.
Avatar billede beorndesign Nybegynder
12. marts 2003 - 20:55 #9
backside: Det er jo ikke nødvendigvis godt hardware, bare fordi mange køber det! Anbefalinger der beror på test eller egne erfaringer er bedre end folks (måske dårlige) købevaner.

Jeg har erfaring med indkøb af en del hardware efterhånden og køber kun gennemtestede produkter og fravælger gerne leverandører, som ikke har det bedste!!!

Men derfor kunne dit forslag da være godt nok - der er bare en stor usikkerhedsmargen ;-)

Takker for points :)
Avatar billede mixe Nybegynder
12. marts 2003 - 20:57 #10
tak for help :) jeg håber ik at du har løget om det virker :( hehe
Avatar billede backside Nybegynder
12. marts 2003 - 20:59 #11
MSI som du roser har jeg kun dårlige erfaringer med. (2 gange)
Men hvis man ikke kan finde et bundkort der passer til en given cpu, tvivler jeg meget på at man får noget ud af alle de test resultater og underlige begreber.

Men nok om det, fortsat god aften.
Avatar billede mixe Nybegynder
12. marts 2003 - 21:00 #12
selv tak :)
Avatar billede mixe Nybegynder
12. marts 2003 - 21:00 #13
u2 :P
Avatar billede beorndesign Nybegynder
12. marts 2003 - 21:05 #14
Både Asus og MSI køre med DDR. Asus med DDR2100 og MSI med DDR3200. DDR3200 er hurtiger og dyrere end DDR2100. Så jeg ville hellere smide 512k DDR2100 i maskinen end 256k DDR3200...
Avatar billede beorndesign Nybegynder
12. marts 2003 - 21:14 #15
Der er både raid og ide controller på kortet... Så du skulle være dækket ind. Det eneste du skal være opmærksom på, er at strømforsyningen understøtter pentium 4 (det gør de fleste nu)!

Køb også et ordentligt kabinet, f.eks. Chieftec.
Codegen er de billigste og o.k. til prisen, men strømforsyningen er ikke så god, og kan gøre din computer ustabil!