Avatar billede dj_alf Nybegynder
12. marts 2003 - 16:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

WU-Ftp : apache upload bruger.

Hejsa

Jeg står og skal bruge en ftpbruger konto på min RH.8.0 box,
som skal kunne upload til en bestemt folder som Apache samtidig skal
have fat i.

Jeg har prøvet med lidt af hvert men uden held. Hvodden gør man?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
12. marts 2003 - 16:52 #1
Du skal bare lave en bruger eks, djalf

og så skal du chown djalf.www-data -R /var/www/bib
derefter skal du chmod 775 -R /var/www/bib

så skulle det gerne kører
Avatar billede dj_alf Nybegynder
12. marts 2003 - 16:58 #2
lige for at forstå dig ret.

www-data er det apache gruppen? eller en ny gruppe?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
12. marts 2003 - 17:00 #3
det er apache gruppen. eller kan se du kører Redhat, hmm... Ved ikke lige hvad apache kører under der, men tro det er det samme, ellers kig i din /etc/apache/httpd.conf fil.
Avatar billede dj_alf Nybegynder
12. marts 2003 - 17:02 #4
ok vi prøver
Avatar billede dj_alf Nybegynder
12. marts 2003 - 18:27 #5
det virker umiddelbart ikke !

jeg har lavet en upload bruger, men hans homedir bliver jo /home/upload , og i ftp kan jeg
ikke hoppe over i /var/www/html/images/logoes. heller ikke med et Symlink.

WU-Ftpd siger biblioteket ikke findes.

Hvad hullan er der galt.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
12. marts 2003 - 18:30 #6
hmm, kender ikke så meget til redhat, men /etc/passwd skal findes.

Den redigere, finder brugeren du har lavet, og rettet det dir der hedder /home/upload til at være /var/www/html/images/logoes

Jeg kender ligeledes ikke til om WU-Ftpd kan sættes op til at vise symlink.
Avatar billede dj_alf Nybegynder
12. marts 2003 - 23:54 #7
arh se nu der..

lige et tillægs spørgsmål.. ;)

hvor sikkert er det ? som en almindelig ftp-bruger ? eller hvad?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. marts 2003 - 16:20 #8
ja, det vil jeg skyde på, bare holde apache & wu_ftpd opdateret. Og selvfølgeligt også resten af dit system.