Avatar billede mc_goblen Praktikant
12. marts 2003 - 14:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

GPS til bærbar

Jeg står og skal til at købe GPS til min bærbar. - Kan det ikke mere eller mindre være lige meget hvilken jeg vælger bare det er en 12 kanalers?

Også lige til at spørgsmål om softwaren. Er der nogen der kan anbefale noget frem for andet?

Jeg ved at Kraks Ruteplan 1. udgave følger med til mange GPS-modtagere, men det er da ikke secielt godt??! - eller hva?

Jeg kunne godt tænke mig et program der kunne advare og "tale". F.eks.:

"højre-sving 100 meter."
"højre-sving nu"
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 14:30 #1
Lyder spændende - har du nogle link til det udstyr du har i tankerne at købe ??
Avatar billede mc_goblen Praktikant
12. marts 2003 - 15:23 #2
Har tænkt lidt på at købe sådan en her:

http://www.arne-data.dk/GPS%20G-sat.htm

men ved ikke om den kan noget og om den er noget værd?!?! :S
Avatar billede texas2 Nybegynder
12. marts 2003 - 18:44 #3
Jeg har gode erfaringer med denne: http://www.gpsweb.no/visvare.asp?kat=1&ukat=41&vnr=268

De fratrækker momsen ved levering til Danmark, så du kan trække 24% fra prisen.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
13. marts 2003 - 09:02 #4
Texas2 <---

Det ser meget godt ud! Men kan du komme med nogen info om selv GPS-modtageren?

Og evt. om programmet - Microsoft AutoRoute 2002 - kan det noget? Hvordan er dækningen ude på landet?! Kan den finde rundt i de små byer her i Danmark?

Håber virkelig på mere svar fra dig, det ser nemlig rigtig spændende ud det du er kommet med :D
Avatar billede texas2 Nybegynder
13. marts 2003 - 10:56 #5
Selve GPSen er producert af Royaltek, og virker bare rigtig godt. Den er ikke meget større end en 20-krone, men har aligevel en følsom og god 12 kanals modtager.

Når det gælder softwaren som følger med, er den ikke blandt de aller bedste men den virker. Dækningen i større byer er tilnærmet 100& mens den på landet er noget dårligere.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
13. marts 2003 - 12:19 #6
De sidste par spørgsmål til dig Texas2.

Har MS AutoRoute 2002 nogen specielle funktioner? Følger det kortet når du køre, kan det lave automatisk zoom ind og ud alt efter hvor hurtigt du køre, og kan det "snakke". Altså advare om hvornår man skal dreje osv?

Også siger du at det ikke er det bedste software der findes, kan du anbefale noget andet?!

- også lav lige et svar så du kan få nogle point :D
Avatar billede texas2 Nybegynder
13. marts 2003 - 12:51 #7
MS Autoroute panorerer kortet afterhånden som du forflytter dig. Jeg tror ikke der er mulighed for at definere zoom-nivau basseret på hastighed, hvilket ellers havde været smart. Og programmet kan heller ikke "snakke" :-(.

Selv har jeg gode erfaringer med software fra Route66. Jeg tror de levere en udgave kun for Danmark, samt en udgave for hele Europa.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
13. marts 2003 - 12:56 #8
Sidste ting, for jeg har nemlig selv kigget lidt på Route66 - koster kun 250 for 2003-versionen af Danmark.

Men altså, kan Route66, noget smart?! Som zoom, snakke eller andet?!
Avatar billede mc_goblen Praktikant
13. marts 2003 - 13:19 #9
Hvis du vil have en idè om hvad det er jeg mener så prøv at tjek mit link. Det er til en flash film omkring Destionator til PDA (hvilket jeg havde overvejet inden jeg fik bærbar) - Dette program synes jeg er skide smart, og jeg kan ikke forstå hvorfor dette ikke er muligt at få til PC :(

http://www.destinator1.com/destinator_demo.htm
Avatar billede sbay Nybegynder
26. juni 2003 - 11:57 #10