Avatar billede petertorben Nybegynder
12. marts 2003 - 13:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pink Noise

Hvad er Pink Noise?
Avatar billede prip10 Nybegynder
12. marts 2003 - 13:39 #1
Det vil jeg os gerne vide! Direkte over betyder det Lyserød Larm!
Avatar billede hub Nybegynder
12. marts 2003 - 13:41 #2
http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci213526,00.html

Pink noise is a variant of white noise. Pink noise is white noise that has been filtered to reduce the volume at each octave. This is done to compensate for the increase in the number of frequencies per octave. Each octave is reduced by 6 decibels, resulting in a noise sound wave that has equal energy at every octave.
Avatar billede prip10 Nybegynder
12. marts 2003 - 13:42 #3
På dansk?!?!
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. marts 2003 - 13:43 #4
Det er støj :-)
Avatar billede petertorben Nybegynder
12. marts 2003 - 13:43 #5
Hej Hub! Dit svar har du copy pastet fra google, den holder ikke. Forklar på dansk
Avatar billede thjal Nybegynder
12. marts 2003 - 13:44 #6
De fleste kender hvidstøj eller White noise - det er en støj over alle frekvenser så er der løsserødstøj og brunstøj. Løsserødstøj er så vidt jeg husker støj i de højere hørbare frekvenser, hvor brunstøj vist er støj i de lavere hørbare frekvenser.
Støj er når der svinger en sinuskurve (tone) i en masse frekvenser på sammetid...
Avatar billede prip10 Nybegynder
12. marts 2003 - 13:44 #7
Jeg fatter det sq ikk! Hate english! :0)
Avatar billede hub Nybegynder
12. marts 2003 - 13:50 #8
>petertorben, jegn har hverken svaret eller copypastet fra Google. Jeg har cp fra www.whatis.techtarget.com . Eftersom det var en kommentar, kan du bare ignorere det...
Avatar billede petertorben Nybegynder
12. marts 2003 - 14:11 #9
Pink noise er et test signal man bruger til at reprænsentere musik ved test.
Avatar billede scb Praktikant
12. marts 2003 - 17:03 #10
Hvorfor svarer du selv på dine spørgsmål ?

Det korrekte svar er:
Lyserød støj: Energispektrum er omvendt proportionel med frekvensen

Hvor Hvid støj: Konstant energispektrum

Derfor egner Lyserød støj sig til at måle frekvensgang med mere, i et lokale.