Avatar billede fastwrite Nybegynder
12. marts 2003 - 02:03 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

AGP x 8 grafikkort - hvad skal jeg vælge?

Hej.

Jeg har købt mig et MSI-648 MAX bundkort der har et 8 x AGP slot - og så vil jeg høre hvad for et grafikkort jeg skal gå efter?

Jeg har i forvejen 1,5 GB PC2700 Kingston 1. part. RAM (uhmenum), og en 2,4ghz intel - og vil nu gerne fuldføre med et ordentligt AGP grafikkort, da jeg pt har et Geforce 2 MX 400 PCI.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. marts 2003 - 02:56 #1
Tjah - det afhænger af, hvor løst kronerne sidder i lommen :o)

Jeg ville nok gå efter et Radeon 9500 Pro

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365067891

9700 starter ved knap 2.400kr p.t.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017896

Og 9700 Pro ligger stadig over eller MEGET tæt på 3.000kr

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364697902

9500 Pro ville være mit bedste råd...
Avatar billede cuz Nybegynder
12. marts 2003 - 12:03 #2
Sapphire skulle være et af de bedste kort...
Avatar billede fastwrite Nybegynder
12. marts 2003 - 12:58 #3
Radeon 9500 - står at den har DVI - er det video indgang?
Avatar billede hanzi Nybegynder
12. marts 2003 - 16:26 #4
Hej Fast!
Nej, DVI er digital udgang. Og det bør dit nye gf kort også have. Dvs, at kortet understøtter både analog og digitale skærme. Skulle du nu skifte monitor mens du kører med dette kort, kan du med fordel sørge for din nye monitor er digital, og undgå den signalforringelse konvetering af det digitale signal i gf til analog i kabel til digital i nye skærm medfører.
/Hanzi
Avatar billede fastwrite Nybegynder
14. marts 2003 - 09:46 #5
hanzi - ok - tak for den fine forklaring. - og tak til kreidlerhansen også.

I får lige et par point.
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 09:49 #6
... og den signalforrringelse der er tale om, kan ikke ses med det blotte øje. Se diverste testet på bl.a. Toms Hardware hvor dette emne bliver diskuteret.

JP
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
14. marts 2003 - 15:10 #7
...Og dog! Jeg kan se forskel, når jeg smider min Viewsonic over DVI-udgangen, så der sidder den altså ganske fint :o) Men det varierer med al sandsynlighed mellem forskellige brugere og skærme...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. marts 2003 - 14:46 #8
*weeeeeeeeeeee* Tak for points :o)