Avatar billede stooz Nybegynder
12. marts 2003 - 01:36 Der er 14 kommentarer

ang hvilke kort der er bedst på markedet??

Jeg er meget i tvil om hvilke gfx kort jeg skal købe..Nogen siger radeons er bedre en g-force..men passer det??se lige det her link http://www.tomshardware.com/graphic/20030306/radeon9800pro-18.html
Avatar billede frewald Nybegynder
12. marts 2003 - 01:50 #1
Det kommer an på hvad du skal bruge det til...
Avatar billede halifax Nybegynder
12. marts 2003 - 02:09 #2
Ifølge PC World er ATI tilbage som kongen med Radeon 9800 Pro. Læs test
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4112
Avatar billede viciodk Praktikant
12. marts 2003 - 02:40 #3
Har du ikke læst konklusionen?:
http://www.tomshardware.com/graphic/20030306/radeon9800pro-33.html

Det er svært at svare på hvilket grafikkort der er "bedst", for kvalitet afhænger af mange ting f.eks. medfølgende software, muligheder for tv-in/out, dual monitor support, om kortet er optimeret til 3D programmer i stil med 3D Studio MAX, Maya, SoftImage og LightWave osv. Du skal også tænke på at Nvidias kort er et af de første i deres FX-serie, så det sandsynligvis ikke så fejlfrit som deres tidligere grafikkort. Bl.a. er der mange der siger at Geforce FX larmer temmeligt meget (men det kan man jo nok ændre ved hvis man sætter en anden køler på). Hvis jeg var dig, ville jeg ikke købe det nyeste grafikkort på markedet lige meget hvad, for der går ikke lang tid før ATI 9200 kommer på markedet og så vil det jo være lidt dumt at have givet ekstra for det nu hurtigste grafikkort blot fordi det er nyest.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. marts 2003 - 02:57 #4
For tiden får man vel ikke mere smæk for skillingen end med dette kort:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017893

???
Avatar billede stooz Nybegynder
12. marts 2003 - 03:02 #5
Jeg skal bruge kortet generalt til spil..Såsom cs q3 doom3 når det kommer osv..
Men jeg vil have det hurtigste og det bedste..Så jeg ved ikke med alle de tests,for de er sq så forskellige..Men jeg regner selv med det bliver et 9800 det er jo også en del billigere..men tak for hjælpen anyway :)
Avatar billede viciodk Praktikant
12. marts 2003 - 03:08 #6
Det må du selv om, men forbered dig på at hvis du køber det nyeste kort nu, så kan du få det for 500 kr. mindre om 1-2 måneder.
Avatar billede cuz Nybegynder
12. marts 2003 - 12:05 #7
Sapphire 9700pro... Det sparker R..
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. marts 2003 - 17:38 #8
viciodk >>> Er det ikke altid sådan? Hvis du venter længe nok, kan du få det, der er nyt nu, til en lavere pris - men så er der noget der er bedre... Man kan jo vente i al evighed, så :o)

9700 Pro er et godt køb, andet er der ikke at sige!
Avatar billede viciodk Praktikant
12. marts 2003 - 18:04 #9
kreidlerhansen -> Jeg siger heller ikke at man skal vente til der kommer noget bedre. Jeg siger at man skal købe det næstnyeste og spare penge på den måde. De penge man sparer kan man så evt. bruge på at opgradere sin computer noget oftere. I sidste ende vil man således have haft en gennemsnitligt set bedre computer - hvis du forstår?

Desuden vil der sjældent være behov for at have det absolut nyeste hardware. Jeg kender meget få spil der kræver bedre grafikkort end Geforce 3, så hvis jeg skulle ud og købe grafikkort nu, ville jeg nok snuppe et Geforce 4 et-eller-andet. Hurtige RAM har også meget at skulle sige hvis man vil have en hurtig spillecomputer.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
13. marts 2003 - 02:59 #10
Klart-klart :o) Er absolut ikke uenig - dog ville jeg vælge et Radeon 9500 Pro, der koster nogenlunde det samme som et ti4200... Dog må man ikke forvente den store softwarepakke :oP
Avatar billede hanzi Nybegynder
14. marts 2003 - 23:21 #11
Hey Stoonz!
Du har mange point ude på dette spørgsmål, hva?
Checke lige mit svar her:

http://www.eksperten.dk/spm/327895

Hilsen
Hanzi!
(Hvem får pointene?)
Avatar billede hanzi Nybegynder
15. marts 2003 - 22:54 #12
Hey Stoonz!
Du kunne jo give mig pointene på dette spørgsmål! Så ville det være en anelse mere rimeligt! ;)

Hilsen
Hanzi
Avatar billede viciodk Praktikant
15. marts 2003 - 23:20 #13
Stop det spam..
Avatar billede halifax Nybegynder
16. marts 2003 - 03:54 #14
hanzi, stop det der. De to spm. er vidt forskellige, og svar må også blive forskellige.
I spm. du henviser til spørges om: "Det bedste gfx-kort til under 2000,-"

I dette spørges der om "hvilke kort der er bedst på markedet??"

stooz siger videre at det generelt er til spil og "Men jeg vil have det hurtigste og det bedste"

Og det er der svaret på. Men ikke just fra hanzi.