Avatar billede 2002 Nybegynder
11. marts 2003 - 21:33 Der er 10 kommentarer

Preview i premiere 6.0

Hver eneste gang jeg har fået et film klip ind i premiere skal jeg preview for at se det. Det samme gælder hvis jeg klipper en sekvens på 3 sekunder af en samlet sekvens på f.eks 10 minutter. Det bliver en meget langsomlig proces at skulle preview´e 1 million gange i løbet af et projekt...
Jeg har arbejdet med premiere på en anden computer hvor jeg ikke skulle preview hele tiden. Er der noget galt med min opsætning?
Jeg arbejder ved en hurtig ny computer med en super processer og 512 ram, samt et hurtigt grafikkort. Desuden er min firewire et dv500....
Avatar billede miss-g Seniormester
11. marts 2003 - 22:38 #1
Er det ikke den lilla arbejdslinie som bestemmer hvor meget du vil gennemse? Den ligger over tidslinien, og den kan du jo selv bestemme længden/placering på.

Når du har sat den, tryk enter...

Miss-g
Avatar billede henninga Novice
11. marts 2003 - 22:45 #2
Du kalder det preview, men jeg regner med du mener den skal rendere hver gang du vil se et preview.
Du skal se efter i din projekt settings, om den video du har kørt ind er med de samme indstillinger som du bruger i dit projekt.
Når du har dit projekt åbent går du ind i Project>Settings Viewer og ser efter om du har de samme indstillinger både i Capture, Project og export. De skal alle være Pinnacle Avi compressor. Så skal maskinen ikke rendere hele tiden.
Og en anden vigtig ting er, at Premiere SKAL installeres inden du installerer DV500.
Håber det kan hjælpe - ellers skyd løs igen.
HenningA
www.abmedie.dk/video/
Avatar billede miss-g Seniormester
11. marts 2003 - 23:02 #3
Ja, der er en vigtig indstilling:

Et eller andet med prewiew to RAM, så man ikke skal gemme filmen hver gang man vil se den. Faneblad 3 under indstillinger?

Miss-g
Avatar billede henninga Novice
11. marts 2003 - 23:07 #4
www.abmedia.dk/video er den korrekte adresse - sri.
Her kan du se forskelligt om redigering.
HenningA
Avatar billede 2002 Nybegynder
12. marts 2003 - 11:09 #5
Jeg vender tilbage når jeg har chekket det!
Avatar billede henninga Novice
13. marts 2003 - 23:42 #6
Og så er der lige det med Transitions (overgange) at du skal bruge nogle af Pinnacles transitions som hedder RT for at kunne køre dem Real Time - altså uden rendering.
Men hvis du ikke har overgange, men kun HardCut, skal den ikke rendere.
HenningA
Avatar billede henninga Novice
18. marts 2003 - 22:22 #7
Hvad finder du ud af ??
Avatar billede 2002 Nybegynder
25. marts 2003 - 21:13 #8
Hej igen.
Undskyld ventetiden - men det kommer til at gå en smule langsom. Det fungerer stadig ikke... I "settings viewer"  er alle (henninga) under pinnacle i compressor. Der er dog en anden frame size og frame rate under clip settings - skal den ændres og i tilfældet "ja" hvordan ændre jeg clip settings....
Anyway hvis jeg klipper f.eks nogle sekunder væk fra min timeline, så skal jeg (som sagt) rendere igen. "Pinnacle systems" kalder det "unsupported" media - det bliver ikke understøttet af den underlæggende "RAL/HArdware". Jeg håber at I nu har fået et bedre overblik over problemet...
På forhånd tak.
Avatar billede henninga Novice
25. marts 2003 - 21:25 #9
Hej igen.
Ja - det fortæller, at din råfilm ikke er DV-PAL (Clip settings).
Nej du kan ikke ændre Clip settings - det er din rå-film.
Hvis du kan ændre din Project settings så den passer til Clip settings vil du undgå al den renderen før preview.
Har du kørt dine klip ind v.hj.a. DV500 ??
Hvis ja, hvad var dine Capture settings ??
HenningA
Avatar billede bbrockie Nybegynder
11. april 2003 - 12:09 #10
Er du sikker på at du kører med samme framerate i Premiere, som den videofil du arbejder med har? - Altså, hvis video filen er 25fps og Premiere kører med 29.97fps