Avatar billede peng Nybegynder
10. november 2000 - 01:34 Der er 9 kommentarer og
6 løsninger

Konstruktiv kritik ønskes til yo.dk

Vil folk være så venlige at komme med kritik af dette beta design  www.yo.dk/produktion

hvad synes i fx. om førstegangs indtrykket, farve valget & opsætning ?

Mvh Peng
Avatar billede keysersoze Guru
10. november 2000 - 02:06 #1
opsætningen ser ganske almindeligt og aligevel rigtig godt ud... førstegangsindtrykket og mine kommentarer ang farvevalg hænger lidt sammen - for jeg syntes den grønne er en rigtig fed farve, men måske ikke lige i denne sammenhæng; den skriger mig meget i øjnene!

jeg ville sagtens kunne holde ud at se på det så længe indholdet interesserede mig - men du skal måske lige overveje den grønne farve alligevel - virker lige lovlig blændende...
Avatar billede hau. Nybegynder
10. november 2000 - 03:26 #2
Hvis du absolut vil beholde den grønne farve, så vil jeg mene at du skal holde den brun/orange kant lidt varmere i farven. Den grønne farve sammen med kanten går ikke så godt til reklamen...*S* Opsætningen er ok, meget almindelig. Eventuelt gøre skrifttyperne lidt større.
Avatar billede flax Nybegynder
10. november 2000 - 04:34 #3
Scroll bar i bunden, det skal du nok rette nå det ikke kun er et billede der ligger der.*G*

Jeg kan nu godt lide designet. I modsætning til de 2 andre synes jeg det er en god kombination, der symbalisere ung, frisk, moderne.

Den hvideskrift i menulinjen, kunne du evt. omringe med sort for at gøre den mere tydelig.

Igen skal du lige have rette \"login opret\" det hænger og svæver lidt i luften.
Avatar billede skysurfer Nybegynder
10. november 2000 - 08:41 #4
hmmm

Jeg synes faktisk dit basis alyout er RIGTIG fedt! Jeg kan godt lide den måde du har indrammet, indholdet! Det gør siden flot opbygget!

Jeg ved ikke om jeg ikke villehave valgt andre farer til siden, men hvis det er dem her du kan lide, så \"Go with them\". Det er after all din side. Men hvis du vil overveje at skifte, så prøv med nogle dæmpede farver!

Jeg synes skrifttypen er god. Størrelsen.

Måske skulle du overveje at lave nogle af dine tables i 100%, da hvis man bruger siden i en rigtig stor opløsning, så bliver den afcuttet på en mærkelig måde. Det kunne faktisk se fedt ud hvis fin menu var indelt i tables efter %, for på den måde ville siden se \"Indholdsrig\" ud i alle opløsninger.

Det samme skulle du så gøre med din banner mm. Man kan jo alligevel ikke se forskel i de små opløsninger. Prøv evt www.amazon.com for at se en side hvor de har været geniale.

Og ellers så synes jeg den er fed! Også fedt med den baggrund du har valgt! Det giver måske nogle problemer hvis du har rigtig meget indhold på en side! Du kunne jo være fræk, at lave det sådan at man skal scrolle til højre for at se mere på siden! Det er nogen gange kanon! (Giver brugeren en ny oplevelse somregel!) Og dit design kunne være genialt til det!

Det var vist det hele!

LEt me know når siden er klar!!

/skysurfer
Avatar billede skysurfer Nybegynder
10. november 2000 - 08:42 #5
P.S. Den scroller en del i en lille opl, dette kan du egentlig godt fjerne, især ved at lave tables i % i stedet!

/skysurfer
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
10. november 2000 - 09:46 #6
Det ser ganske lovende ud...

Farverne ser helt ok ud. Du har holdt det på et rimelig antal farver.
Den grønne og orange, giver siden et frisk pust, og den orange passer godt ind med YO-vandmærket i baggrunden.
Dog passer den orange og den grønne farve ikke helt sammen, prøv eventuelt med to komplementær farver istedet!
Desuden er den hvide tekst i det orange ikke nem at se. Det er ikke umuligt, men heller ikke perfekt.
Overvej en anden farve end den grønne til baggrund.

Skrifttype og størrelse    ++

Logoet finder jeg lidt gråt og kedeligt, det må gerne være en tand friskere.

men, alt i alt!

You\'ve got it going on...  ;)

CERES, og glem nu ikke at komme ud og nyde sneen i aften!....

Claus Larsen

Avatar billede zhatten Nybegynder
10. november 2000 - 11:39 #7
Ser ikke godt ud men kan scroll til siden.

Ser dumt ud med denne store grønne bund.

Eller fint nok.

8^@13

- Zhatten
Avatar billede peng Nybegynder
10. november 2000 - 13:47 #8
mange tak for svarene.

ang. scoll til siden.... Hvis ikke I har se det så er det altså et billede og ikke et færdigt produkt.

ang. farvene.... jeg har faktisk forsøgt med andre farver (mindre skrigende (0: ), men det giver ikke samme effekt som er friskt. Hvis I har nogle forslag vil jeg være glad (0:

Jeg vil dele points ud i morgen.

jeg siger mange tak!

p.s. jeg har bemærket at der har været nogle indslag ang. en ungdomsportal på eksperten. Hvis der er nogle der er interesseret, søger vi partner (link, indhold etc.) og skribenter og lokale repræsentanter. min mail er peng@plteam.dk
Avatar billede imp Nybegynder
10. november 2000 - 15:57 #9
Efter min mening et RIGTIG lækkert design! Meget nemt, men alligevel ikke! *S* Labre farver *S* De skriger en lille smule, men mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm hvor er de darjlige! Det der \"YO\" i baggrunden skal tilgengæld ud! Det stinker!!!!!!! Det ovre i venstre side med teksten skal opad da det \"hænger\" for meget!!!!
Men som sagt et meget lækkert design!

10/13

- imp
Avatar billede flax Nybegynder
10. november 2000 - 16:08 #10
få lavet et 3d logo ligesom på tvdanmark eller djz.dk, det kunne være kewl
Avatar billede w!nx Nybegynder
10. november 2000 - 17:18 #11
Det ser meget godt ud. det er dog lidt svært at vudere en side unden tekst.

Skal siden gå helt ud til kanten af browseren eller skal den cuttes et eller andet sted ??
sådan som det ser ud nu ser det nemelig ikke særlig godt ud men det er jo også kun et billede.

Men ren design messigt ser det skide godt ud. dog kunne du godt gøre lidt mere ud af dit logo det mangler ligesom lidt, i forhold til det andet på siden.
Avatar billede denboj Nybegynder
10. november 2000 - 17:57 #12
hvordan vil du have at man skal kunne give konstruktiv kritik på noget der er lysegrønt ?
Avatar billede denboj Nybegynder
10. november 2000 - 18:03 #13
jamen den er sgu da lysegrøn
Avatar billede klas Juniormester
10. november 2000 - 18:13 #14
ikke helt . .men næsten  :)  du bryder dig ikke om det ?
Avatar billede denboj Nybegynder
10. november 2000 - 18:21 #15
jeg får sgu da ondt i øjnene af at sidde og kigge på noget der er lysegrønt