Avatar billede painz Nybegynder
10. november 2000 - 00:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

A domain controller for your domain could not be contacted.

Jeg har lige reinstalleret en NT-server 4.0 og instaleret service pack 6.0a.

Og alle netværks instillinger skulle være det samme som før..

Men jeg kan ikke logge på domain\'et.
Dog virker alle de netværks drev som logon scriptet laver.

Domain navnet er det samme som før, men der må være et eller andet unikt nummer som ikke er.

Jeg har søgt på microsofts online technet, men har ikke kunne finde noget brugbart.

HJÆLP mig !! Hvis i kan.
Avatar billede devia Nybegynder
10. november 2000 - 02:55 #1
Er den nyinstallerede NT en PDC, BDC, eller member server ??

- eller har du et NT domæne i forvejen, so du forsøger at joine som BDC eller Member server ?
Avatar billede painz Nybegynder
10. november 2000 - 03:09 #2
Hej. Det er en gammel PDC
Jeg har formateret c drevet og har der efter lavet en ny installasion.

Og selv om at jeg opretter alle de gamle bruger igen med samme username og password, og tilføjer de workstations som allerrede er på netværket, kan PDC ikke findes..

Jeg har oprettet de samme shares som var på den gamle PDC, og de virker fint..

Håber at det var mere uddybende
:-)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. november 2000 - 09:15 #3
Og du har ikke PROMOTED den gamle BDC da du pillede PDC\'en ud ??
Får du samme fejl, hvis du forsøger at logge på som Administrator fra en af workstation maskinerne ??
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. november 2000 - 09:16 #4
prøv forresten at tjekke om Netlogon og Winlogon kører på den
Avatar billede devia Nybegynder
10. november 2000 - 09:34 #5
Er det når du logger lokalt på NT maskinen (fysisk står ved maskinen) den ikke kan finde domænet?
Er det den eneste NT server du har?
Er den installeret som PDC, BDC eller Stand Alone server?

Det vigtigste at vide lige nu, er på hvilken maskine du får fejlmeddelelsen, og om denne maskines netværk ellers virker som det skal (kan maskinen lave en \"net view \\\\<ntservernavn>\")

Avatar billede sjensen Nybegynder
10. november 2000 - 10:15 #6
Problemet med at arbejdspladserne ikke kan finde serveren ligger i at når man installerer en ny server, og opretter alle brugerne igen, får både maskiner og brugere nye ID-numre.

Det er ikke altid at gamle maskine fra den tidligere server kan komme på, heller ikke selvom du opretter den enkelæte maskine i Server Manager på serveren.

Løsningen er at gå til den enkelte maskine, rette i Netværk i Control Panelet, og først ændre dens domain til Arbejdsgruppe og derefter tilbage til domain. Herefter skal du vælge at oprette en konto på domainet og så angive hhv. \"administrator\" som brugernavn og passwordet for administratoren på serveren / domainet.

Så kommer det til at virke igen !
Avatar billede painz Nybegynder
10. november 2000 - 12:14 #7
Hej igen..

Allerførst. Der er ingen BDC.
Det er vores PDC, som begyngte at opføre sig underligt, og så formaterede jeg c-drevet.
Der efter installerede jeg en nu PDC på c-drevet igen..

sjense, har næsten ret i at det vil virke.
Hvis jeg melder en workstation ud og derefter ind igen, virker selve login delen.
Men: Når man melder sig ud og så ind igen har man fået en ny profil, og har ikke de samme indstillinger som før.
Dvs. ikke samme desktop. Men der imod blevet en nu bruger på ens workstation, og det er noget øv!

Jeg tror at det er et eller andet SID nummer som skal rettes i registrengsdb\'en. Sådan så workstationen ved at DOMAI_NAVN er den nye server og ikke den gamle..
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. november 2000 - 12:27 #8
Paniz, du behøver ikke at fjerne brugernavn og så oprette det igen. Det er nok du ændrer på maskinens tilkobling til domainet (først til arbejdsgruppe og så tilbage til domain) og for at kunne få den på domainet igen skal du skal du sige ja til at oprette en konto for maskinen og der angive administrator og dennes password.

Når du siger at du derefter får en ny brugerflade, på samme måde som hvis det er en ny bruger der logger på, er spørgsmålet og du bruger \"roaming profiles\" eller den enkelte brugers profile er gemt p^den enkelte arbejdsplads.

Hvis du bruger roaming profiles burde der ikke være nogen forskal men der kan måske være forskel på det hvis profilen er gemt lokalt, selvom jeg har svært ved at se hvorfor.

Hvis du på lokalmaskinen ser under winnt, profiles, er der så oprettet nye profiles med brugernavn.000 ?

Hvis der er så kan du logge på maskinen som admin og i kontrol panel, system, brugerprofiler kopiere den oprindelige profil til den nye. Så skulle alle opsætninger være på plads igen for den nye bruger.

Avatar billede painz Nybegynder
10. november 2000 - 14:04 #9
Hej igen igen..

Vi bruger ikke roming profiles, og efter at jeg har meldt maskinen ud og ind igen findes brugernavn.000, men jeg syntes ikke rigtigt at det virker 100% med at kopiere den gamle profil til den nye. Brugerne siger at det ikke er helt det samme, at det ikke er alle deres genveje og ligende som kommer med..

Jeg havde håbet på en løsning hvor man via regedit kunne fortælle en workstation hvilket ID domain controleren har, altså rette det gamle ID til det nye ID..

En lille tilføjelse; Win2000 pro har ikke noget problem med at finde domain controleren. Så der var da en bruger her til morgen som ikke klagede :-)

Hvis der ikke findes en anden løsning en den som du (sjensen) lige har nævnt, og som jeg kender iforvejen, så sig lige til, og du vil fluks få dine velfortjænte point\'s..

PainZ
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. november 2000 - 14:56 #10
Painz, der er ikke noget entydigt i registreringsdatabasen du kan rette for at få det ens igen. Specielt ikke når det er samme servernavn, servertype (pdc, bdc o.s.v.) og endeligt samme domainnavn. Logonserver er også den samme så det hjælper ikke at rette noget i reg.dben.

Men vedr. brugere:

I regedit, under HKEY_Users findes der en entry for hver bruger der består af en hulens langt nummer (f.eks. S-1-51-2831-...........) og som er den UID brugeren har fået tildelt. Når der er en bruger med .000 og en uden, er der også 2 linier. Ved at rette det store nummer på en nye så det svarer til den gamle (og selvfølgeligt ændre den gamle inden til noget andet) kan du sætte alle brugerens indstillingern op igen svarende til hvad de var før.

Problemet med at brugeren klager over nogle manglende punkter er at det ikke er alle registry entries der kopieres med i kopieringen af en brugerprofil under System, og at det er de indstillinger der fremgår under .Default linien i HKEY_Users der bliver brugt 1. gang en bruger logger på.

(Du kan derfor med fordel tilpasse .default brugerprofilen med de indstillinger du ønsker alle nye brugere på den pågældende maskine skal have fra starten)

Det med at der er en ny bruger efter at du har skiftet serveren ligger som nævnt i at hver ny bruger der oprettes (på en server eller en arbejdsplads) får tildelt et unikt UID og når du har oprettet alle brugerne igen på den nye server har de fået nye numre, og dermed også en ny linie i registry under HKEY_Users på den maskine de logger på. Der er der som nævnt ikke noget at gøre ved, bortset fra at prøve at kopiere brugerprofiler under System, eller ved at rette manuelt i registreringsdatabasem under HKEY_Users.

Men generelt er det problem ikke anderledes end når en bruger logger på på en anden maskine, eller når du skifter rundt på brugernes maskiner.
Avatar billede painz Nybegynder
10. november 2000 - 15:25 #11
Hej sjensen..

Du skal ha\' rigtig mange tak for hjælpen og også tak til i andre som forsøgte :-)

PainZ