Avatar billede treogtyve Nybegynder
11. marts 2003 - 16:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Concorde C5

Hvordan kan jeg hente oplysninger fra Debitor i C5 ind i Visual Basic??

Det skal lige siges jeg ikke har arbejdet med C5 før. Men med access gennem sql.
Avatar billede tomh Nybegynder
12. marts 2003 - 09:10 #1
Hej,

Den C5, du skal hente oplysninger fra skal have ODBC modulet installeret. Hvis dette er installeret, er det næsten lige så enkelt at hente data fra Concorde C5 som fra Access og lignenden. Du kan så oprette en ODBC-connection med en C5-driver istedet for en Jet-driver og bare hente løs.
Avatar billede treogtyve Nybegynder
12. marts 2003 - 16:05 #2
Har du et eksempel på det ??
Avatar billede tomh Nybegynder
13. marts 2003 - 19:28 #3
Nope desværre - jeg lavede noget af den slags i C5-light for 3 år siden, men har ikke fået gemt source-koden :(
Avatar billede treogtyve Nybegynder
19. marts 2003 - 00:27 #4
Er der ikke andre der har noget erfaring inden for området
Avatar billede sunero Nybegynder
19. marts 2003 - 10:42 #5
Du skal først købe ODBC-read modulet fra din forhandler. Det koster ca. 1500,- kr. Dette skal derefter installeres med dine C5 koder. Når dette er gjort, kan du tilgå C5, som en hvilken som helst anden ODBC kilde.

Du kan evt. også exportere en komma-fil fra C5, som du efterfølgende importerer i dit program, men denne løsning er ikke så "online".