Avatar billede duallights Nybegynder
11. marts 2003 - 15:41 Der er 19 kommentarer

Træt af sort skærm.

Jeg har haft problemer med det før men nu driller det igen.
Når jeg spiller Warcraft 3 og Unreal Tournament 2003, slukker skærmen pludselig og man kan ikke gøre andet end at gensterte. Der var problemer i Windows 2000, så jeg installerede Windows XP og det virkede indtil nu jeg havde det i en måned eller sådan noget. Jeg er ikke 100% sikker på at mine BIOS instillinger er rigtige, men jeg har alle de nyeste drivere, BIOS mv.

Min Comp:
Abit KG7-raid
Codegen Tower med 300w strøm.
2x256 TwinMOS DDR ram 266fsb  med cas 2
Maxtor 120gb 7200rpm ide 100.
Inno3d Geforce4 TI4200 64mb ddr. (bundet irq 5)
Athlon T-bird 1400mhz 266fsb med Vulcano 6cu ca. 45grader
Creative 16pci lydkort (irq 11)
Intel 100mb's netkort (irq11)
Philips 48x48x16x brænder
Acer 16x DVD
kabinet køler 80mm
Avatar billede serverservice Praktikant
11. marts 2003 - 15:54 #1
Der er mange som spør om det. Du skal undersøge om dine hardwarekrav til spillet er understøttet med det hardware du har. w2000 er ligeså god, måske bedre til spil. Står det ikke på æsken hvad der kræves af vga, cpu, ram m.m?
Avatar billede serverservice Praktikant
11. marts 2003 - 15:54 #2
eller i readme filen under hardware requirements
Avatar billede duallights Nybegynder
12. marts 2003 - 19:42 #3
Min super comp kan sagtens klare det..!!
Avatar billede serverservice Praktikant
12. marts 2003 - 20:07 #4
Du må selv prøve at finde anbefalede indstillinger på nettet til din bios, kender den ikke godt nok.
1.Men check lige hardware med aida og se hvad den anbefaler af updates.
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html
2. check dit hardware med dxdiag (directx), er ddraw test og 3d test ok?lyd m.m.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. marts 2003 - 20:10 #5
Hov dit netkort deler irq med lydkort=beeep.ikke så godt.
det kan du ændre -oftest i bios kan du indstille irq for netkort. ellers brug enhedshåndtering.
Avatar billede duallights Nybegynder
18. marts 2003 - 22:36 #6
I BIOS'en har jeg stillet dem til noget forskelligt.. MEN i winXP kører både Grafikkort,Netkort,Lydkort,USB,en eller anden ACPI ting på IRQ 12.. MEN det kan ikke ændres..
Jeg har læst et andet sted at en 300w strømforsyning kan have svært ved at trække så meget som jeg har er det rigtigt???
Avatar billede serverservice Praktikant
18. marts 2003 - 22:45 #7
ved jeg ikke, men tør ikke svare 100% på den detalje om din strømforsyning. De fleste bruger vist 300w.
hvis du í enhedshåndtering på dit netkort vælger at fjerne hakket i "use auto settings" og vælge anden indstilling.
Kan du ikke det på noget af dine hardware som bruger fælles irq12?
Prøv at se i bios om det ikke er muligt , så
Avatar billede duallights Nybegynder
19. marts 2003 - 19:57 #8
Man kan overhovedet ikke bestemme noget mht rescourcer ved de her kort i WinXP..
I BIOS har jeg valgt Irq er.. Men det skumle er at man kan kun vælge hvad for en IRQ som de forskellige ting skal have..
Der er 4-valg muligheder som man kan give IRQ'er
Display Cntlr (har givet det IRQ 11)
Multimedia/Network Cntlr (Har sat på AUTO)
Intet (AUTO)
Serial bus cntlr/Serail Bus Cntlr (AUTO)
Læg lige mærke til at man ikke kan vælge kortene men IRQ'erne..
Jeg ved ikke om jeg skal finde ud af hvad alle tingene i min comp bruger af Irq'er og så give de her de frie men hvordan får jeg netværkskortet og lydkortet skildt fra hinanden...??
Avatar billede serverservice Praktikant
19. marts 2003 - 22:31 #9
hvis du ændrer Multimedia/network cntrl til andet end auto, hjalp det?
Avatar billede duallights Nybegynder
19. marts 2003 - 23:40 #10
Har ikk prøvet endnu MEN jeg har sat netkortet i den ENSETE PCI-port jeg ikke havde prøvet.. Nemlig pci-port nr.5.. Den deler IRQ med min Raid controller.. MEN den bruger jeg slet ikke.. Jeg fandt ud af at man kun kan tildele 4 Irq'er på mit bundkort.. Nemlig et til pci1/AGP, en til pci2/pci3, en til pci4/USB/pci6,en til pci5/Raid. Efter som jeg brugte AGP'en og pci2 til lydkortet, USB'en til keyb/mus, var den eneste jeg ikke brugte nogen af pci5/raid.. Jeg har nu tildelt alle sammen en IRQ i BIOS, de er stadig de samme i WinXP, men indtil videre ser det ud til at virke fint..
Og p.s. Det hjalp IKKE at tildele dem begge den samme IRQ..
Avatar billede serverservice Praktikant
19. marts 2003 - 23:53 #11
nej de skal selvfølgelig ikke have samme iRQ - det var jo hele pointen
Avatar billede duallights Nybegynder
20. marts 2003 - 00:14 #12
De har stadig samme IRQ i WIN XP men i BIOS og opstart virker de fint det er det der bekymrer mig.. I stedet for at gå i hak i spil gør den det nu i Internet Explorer.. Wierd.. Jeg prøver lige lidt forskellige ting og ser om den kan klare det nu..
Avatar billede serverservice Praktikant
20. marts 2003 - 00:39 #13
Godt, men det ser ud til dit spil virker så - det er osse vigtigst
Avatar billede duallights Nybegynder
20. marts 2003 - 16:35 #14
Nejjj den har lige været gået i sort skærm igen... Jeg fatter det ikke... KAN DIVx Pro GAIN bundle have noget med det at gøre??? For i går hvor jeg slettede nogle af filerne så det ud til at virke fint men nu i dag er det ikke ordentligt oppe at køre igen...???
Avatar billede serverservice Praktikant
20. marts 2003 - 23:15 #15
hvorfor slette filer? jeg går udfra at du afinstallerer programmet.
Hvis du ikke afinstallerer skal du nok køre en repair
Avatar billede duallights Nybegynder
20. marts 2003 - 23:47 #16
Det program var ikk til at fjerne.. Nå fnadt endelig ud af det.. HAR ingen ting at sige..
Nogen andre gode ideer?? Mine IRQ'er er næsten udelukkede for alle mine kort har forskellige IRQ'er nu..
Det kan jo ikke passe at jeg skal geninstallere WIndows igen.. Det er underligt at den virker fint ca. en måned hver gang jeg geninstallerer windows og så begynder den på det fis igen...
Avatar billede serverservice Praktikant
21. marts 2003 - 08:51 #17
Kunne det være problemer med grafik?
Har du prøvet 800x600 opl. på skærmen ? Prøv at kør dxdiag og test dit grafik.
Melder den nogle fejl i bundlinien?
Har du testet med aida?
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html          AIDA
Avatar billede duallights Nybegynder
22. marts 2003 - 16:10 #18
DxDiag virkede fint sidste gang jeg prøvede.. AIDA.. Jeg har testet mine ram i AIDA, hvad mere kan man da teste i det?? 3D-mark 2001SE kører fint ingen problemer får 8950point..
Avatar billede duallights Nybegynder
22. marts 2003 - 16:12 #19
Tror snart jeg køber et andet BUNDKORT.. Er det da ikke noget med det, der er i vejen.. Kan det have noget med at gøre at der er AMD'761 chipset i ?