Avatar billede dan9 Nybegynder
11. marts 2003 - 15:05 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Netværk imellem XP og Win98, Hvordan?

ER der nogen der ved hvordan jeg laver et netværk imellem to maskiner med XP og WIN98 SE?
Jeg har installeret netkort, Hub,  angivet ipadresser på begge, sagt ja til printer og fildeling på begge, oprettet en konto på XP til win98-brugeren, delt filer på XP (kan ikke få den til det på 98)
På XP kan jeg under andre computere kun se mig selv og ikke WIN98. På Win98 får jeg en melding om at der ikke er adgang til netværket.
De er begge oprettet i samme arbejdsgruppe.
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. marts 2003 - 15:11 #1
Kan de pinge hinanden?
Avatar billede sonnybb Nybegynder
11. marts 2003 - 15:31 #2
System : : : Windows XP

Åbn systemmappen Netværksforbindelser, højreklik på en forbindelse og vælg Egenskaber for at åbne forbindelsens Egenskaber

slå herefter op i fanebladet Generelt /
sæt flueen i: /
-klientprogram til microsoft-netværk
-Qos-Pakkeplanlægning
-fil- og udskriftdeling til Microsoft-netværk
-Internetprotokol (TCP/IP)

Luk vinduet.

Højreklik derefter på Denne Computer / Egenskaber / Faneblad Computernavn /
i feltet Computerbeskrivelse skriver du / Netværk
klik så på boxen Skrift / i linien Computernavn skriver du eks: BENT / i arbejdsgruppe skriver du HOME og trykker Ok.

Genstart derefter Computeren og gå ind i:
Netværkssteder / Opret et hjemme-eller mindre kontornetværk og følg Guiden...

Hvis ikke dette virker så skriv igen...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. marts 2003 - 15:33 #3
Kan godt være det bare er mig men har han ikke gjort det der? :D
Avatar billede dan9 Nybegynder
11. marts 2003 - 15:36 #4
jeg vender lige tilbage senere idag, det ser ud til at det er en ganske banal ting (kabel) der er problemet.
Skal lige have fat i et andet og teste det.
Avatar billede riisager Nybegynder
11. marts 2003 - 15:54 #5
Samme IP netværk, maske, arbejdsgruppe.
Herefter skal IP adresserne kunne pinges. Ping er første betingelse for at få det til at virke.

Den brugerkonto der er oprettet på Windows XP skal have tilknyttet et password.
Du skal herefter logge på din Windows 98 SE maskine med brugernavn og password.
Alternativt kan du aktivere XP's gæste konto og bruge denne.

For at du på WinXP kan de W98 maskinen, skal der deles et eller andet ud (print eller filer).
Avatar billede dan9 Nybegynder
11. marts 2003 - 20:10 #6
Problemet var bare kablet, men tak for indsatsen