Avatar billede abemanden Nybegynder
11. marts 2003 - 14:30 Der er 7 kommentarer

hvordan skal jeg gøre det???

Hej

Her er en side: www.kyst.dk
jeg kunne godt tænke mig at lave en side hvor linksne fungere ligesom på kyst.dk....altså hvor der kommer den der hvide streg og hvor der kommer et lille billede frem når man kører ind over linksne!
Der er bare et problem....jeg kan ikke programmere andet end html og jeg kan heller ikke lave flash, så jeg tænkte at den eneste måde jeg kan gøre det her på er ved at lave det som en rollover button i photoshop....
jeg ved bare ikke hvordan jeg skal lave en sådan rollover button, så hvis der er nogle der lige gider og skrive en hurtig tutorial på hvordan jeg kan gøre det så ville det være rart! Eller hvis nogle har en anden ide til hvordan jeg kan gøre det, så bare skriv det her....

På forhånd Tak!
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 15:04 #1
Du kan downloade en prøve version af Macromedia Dreamwever, som er noget i stil med FrotPage. Der følger en Toturial med, som forklare hvordan det kan la' sig gøre med "swap image"....
Avatar billede abemanden Nybegynder
11. marts 2003 - 15:24 #2
ok det vil jeg da prøve!
Avatar billede abemanden Nybegynder
11. marts 2003 - 15:24 #3
men jeg vil stadig gerne have flere kommentarer på dette spørgsmål!
Avatar billede serverservice Praktikant
11. marts 2003 - 16:06 #4
hvis du går www.kyst.dk  og vælger "view -source" , er der så noget i html scriptet du kan bruge ?
Avatar billede abemanden Nybegynder
11. marts 2003 - 16:27 #5
nej pga. selve midter delen af siden der hvor billedet og hvor linksne er, det er et billede for sig selv.....
Avatar billede leoness Nybegynder
12. marts 2003 - 10:35 #6
Prøv at gå ind på www.kyst.dk/forside01.html

Så gå ind i Source/Kilden

Der står hele scriptet som du bare kan copy/paste

Det er helt sikkert en onmouseover ting hvor du skal have et billede der passer til hver tekst.

Inde i scriptet kan du se at der er links til 8 forskellige gif-filer. Det passer også med at der er 8 links.

Håber det kan hjælpe noget :)
Avatar billede leoness Nybegynder
12. marts 2003 - 10:36 #7
For at være sikker på at det virker, ville jeg nok kopiere hele koden i dokumentet, og så tilpasse det til eget design. Så er du sikker på at du har fået alle funktionerne med.