Avatar billede anderswj Nybegynder
11. marts 2003 - 11:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det bedste?

Davs..

Jeg har investeret i væskekøling til min maskine. MEN men men, jeg vil høre fra andre som haft, eller har dette

Hvilken væske der er bedst at benytte!..
Og hvilken væske der har den bedste køleevne.

Jeg bruger i øjeblikket bare alm. postevand ( for jeg ved ik om der er nogen gode alternativer. )

Kom med nogen forslag, evt. jeres erfaringer med laveste temperaturer med de forskellige væsker! :)
Avatar billede chalde Seniormester
11. marts 2003 - 11:08 #1
du må sq ik bruge alm vand... det forkalker dit system...
Avatar billede anderswj Nybegynder
11. marts 2003 - 11:11 #2
Det ved jeg, men det er også kun midlertidigt...
Avatar billede chalde Seniormester
11. marts 2003 - 11:13 #3
brug destilleret vand....
Avatar billede chalde Seniormester
11. marts 2003 - 11:14 #4
Avatar billede anderswj Nybegynder
11. marts 2003 - 11:15 #5
Ja det bliver også sidste løsning, men jeg tænkte. Er der noget kan kan bruge der fremmer køle evnen?.. Eks, en form for kølervæske ? Eller er der noget specielt man kan blande destileret vand med så det holder temperaturen lavere?
Avatar billede chalde Seniormester
11. marts 2003 - 11:18 #6
Husk at blande kølervæske (glycol) i det vand der skal i væskekøleren, da dette er med til at holde vandet friskt og undgå alger i vandet med tiden
kilde: http://www.tweakup.dk/article/86/dk/?PHPSESSID=a341eafd23c2700149f86a36ae64e7b0
Avatar billede anderswj Nybegynder
11. marts 2003 - 11:26 #7
Well. Jeg kigger på det.
Den form for væske der løber i solcelle anlæg, ser ud til at være smart at bruge, ellers en form for olie..

Nogen der har en ide om hvor man kan finde den der solcelle væske?
Avatar billede chalde Seniormester
11. marts 2003 - 20:48 #8
prøv og spørg i et byggemarked... de må ha d...