Avatar billede brinkoman Nybegynder
11. marts 2003 - 11:00 Der er 2 kommentarer

Java bash executable

Hej

Jeg skal prøve at have et bash-script som kan åbne et java-program i linux uden at der skal være en konsol åben. Hvordan gør man det?

Altså det skal faktisk fungere som javaw under windows.

I behøver ikke at sige jeg bare skal lave en executable jar-fil.

Er dette den rigtige kategori, eller skal det ind under noget med linux??

På forhånd tak og mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2003 - 14:44 #1
Mit gæt (bemærk: GÆT) er at java ikke adskiller sig fra
andre programmer og at det primært vil afhænge af den
GUI du bruger (KDE, Gnome, whatever).

Jeg tror at de har en feature til den slags.
Avatar billede brinkoman Nybegynder
11. marts 2003 - 19:31 #2
hmmm... det er muligt...

men alligevel så har jeg idéen fra NetBeans IDE og LimeWire, som har nogle eksekverbare bash-filer som virker under både KDE og GNOME i hvert fald, til at starte programmerne op med. Prgrammerne er begge to lavet i Java.
Jeg har prøvet at kigge filerne igennem, men jeg fatter i det helt store, og så tænkte jeg at nogen herinde måske gjorde...?