Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 09:27 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning Access til Word i Office XP

Hej
Jeg har lavet en forespørgsel i Access97 og Access2000 som jeg godt kan brevflette med word97 og word2000, men lige så snart jeg er i XP er jeg på herrens mark.
Min forespørgsel indeholder adresser som skal brevflettes til word.
Avatar billede arnvig Nybegynder
11. marts 2003 - 09:30 #1
I word vælger du brevfletning( MAilmerge), så bliver du guidet igennem opsætning af datakilde m.m.
Avatar billede arnvig Nybegynder
11. marts 2003 - 09:31 #2
Hvad er problemet med Office XP ?
Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 09:33 #3
problemet er at word XP ikke kan se forespørgslen.
Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 09:36 #4
Word XP kan kun vælge tabellerne, hvor man i 97 og 2000 godt kunne vælge forespørgelser på listen.
Avatar billede arnvig Nybegynder
11. marts 2003 - 09:41 #5
ok, nu er jeg med. Har ikke lige Office XP foran mig. Vender tilbage senere, hvis ingen kommer før.
Avatar billede mugs Novice
11. marts 2003 - 09:43 #6
Jeg lige checket i XP:

Åbn word < Funktioner > Breve og forsendelser > Guiden brevfletning.

Ved at følge denne guide kommer både tabeller og forespørgsler frem i menuen.
Avatar billede renehinsch Praktikant
11. marts 2003 - 09:46 #7
For at komme nemt om det kan du lave en "Make Table" forespørgsel i Access så du laver en midlertidig tabel hver gang du kører den. Den kan du så se fra Word.
Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 09:54 #8
mugs> Når jeg kommer til der hvor jeg skal vælge datakilden trykker jeg gennemse og den kommer frem med popopmenu hvor jeg kan vælge datakilde.
Jeg har valgt Access databaser og vælger min database. Men jeg kan kun se tabellerne.
Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 09:56 #9
renehinsch> Ja det kunne jeg selvfølgelig godt, men jeg synes funktionaliteten forsvinder når man skal stå i access og ikke kan stå i word, hvor man opretter sit dokument.
Avatar billede mugs Novice
11. marts 2003 - 10:00 #10
OK - I denne popmenu kan jeg vælge mellem 2 faner: Tabeller og forespørgsler.

Du åbner sikkert datakilder ved ODBC. Jeg åbner med DDE.
Avatar billede renehinsch Praktikant
11. marts 2003 - 10:20 #11
Det er fair nok at du ikke vil bruge den løsning. Jeg ville selv sige det samme. Det var mest beregnet som en "quick'n dirty" løsning, hvis du skulle have noget ud med det samme og ikke kunne vente på den "rigtige" løsning.
Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 10:29 #12
hvor vælger jeg det henne?
Avatar billede mugs Novice
11. marts 2003 - 10:30 #13
wipeca > hvis du refererer til min sidste kommentar, skal du blot følge guiden igen.
Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 10:32 #14
mugs> Har fundet det, tror jeg nok. Når jeg går ind i Access og vælger brevflet til word, kan jeg vælge DDE men den kommer og siger at den ikke kan åbne datakilden.
Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 10:33 #15
renehinsch>Thanks! anyway!
Avatar billede mugs Novice
11. marts 2003 - 13:47 #16
wipeca > Jeg kan ikke sige, hvorfor datakilden ikke kan åbnes. Jeg har afprøvet forskellige muligheder, men jeg får ikke dit problem.

Er du sikker på, at db er helt lukket og ikke bare minimeret. ikke at jeg tror det har nogen indflydelse, men et sjud i tågen.
Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 15:23 #17
mugs> Jeg har haft samme tanke, men det virkede heller ikke.
Jeg har set du havde lavet noget kode som kunne åbne et worddokument og flette nogle data til det. Har du en prøve på det?
Avatar billede mugs Novice
11. marts 2003 - 17:51 #18
Ja, blot læg din e-mail. Men den eksporterer kun den aktuelle post i en formular til Word. Når du skriver om brevfletning antager jeg, at du har flere poster, du ønsker at skrive til.

Jeg vil istedet foreslå, at du sender din db samt word-fil til mig, så må vi se om jeg kan flette.

mugs@mail.dk
Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 21:37 #19
Det vil jeg gøre.
Avatar billede mugs Novice
11. marts 2003 - 21:39 #20
OK - afhængig af hvornår du sender, vil jeg se på det senest imorgen aften.
Avatar billede wipeca Nybegynder
11. marts 2003 - 22:14 #21
Jeg har sendt databasen nu her. Bare flet den sammen med en tom fil. Tak skal du have. > Wipeca
Avatar billede mugs Novice
12. marts 2003 - 08:11 #22
Jeg er på arbejde nu - ser på det i eftermiddag
Avatar billede wipeca Nybegynder
12. marts 2003 - 10:18 #23
Bare fjong!
Avatar billede mugs Novice
15. marts 2003 - 16:35 #24
wipeca har bekræftet, at det tilsendte eksempel fungerer.