Avatar billede peterzangenberg Nybegynder
10. marts 2003 - 21:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opkaldskort el. netværkskort

Jeg har købt en computer som har kommet på nettet ved hjælp af adsl, nu skal jeg på nettet ved hjælp af et ekstern modem. I enhedshåndtering står det at der et netværkskort, kan man bruge det til at komme på nettet med når man har modem eller skal jeg installere et opkaldskort?
Avatar billede kenp Novice
10. marts 2003 - 21:57 #1
Du skulle meget gerne indstallere dit modem! og så lave en opkaldsforbindelse til din internetudbyder
Avatar billede peterzangenberg Nybegynder
10. marts 2003 - 22:07 #2
Mit modem er installeret og konfigureret, der er bare ingen klartone og så kom jeg til at tænke på om det ikke kræver et opkaldskort. Der er et netværkskort installeret men det kan vel ikke bruges når man skal koble op med et 56K modem?
Avatar billede kenp Novice
10. marts 2003 - 22:13 #3
Du kan se det under egenskaber for dit netværk, der skal den jo også vise dit modem!

Er der ikke 2 porte på dit modem, har du så prøvet at skifte port
Avatar billede peterzangenberg Nybegynder
10. marts 2003 - 22:18 #4
Det eneste mit spørgsmål går på er om man kan koble op med et netværkskort når man har et eksternt modem eller om det kræver et opkaldskort? Jeg går ikke ud fra at et netværkskort og et opkaldskort er det samme (eller er det)?
Avatar billede kenp Novice
10. marts 2003 - 22:28 #5
Nej et netværks kort er ikke et opkalds kort, så du skal bruge et opkalds kort
Avatar billede peterzangenberg Nybegynder
10. marts 2003 - 22:30 #6
Mange tak