Avatar billede olling Nybegynder
09. november 2000 - 18:40 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

TV med ASUS AGP-7700 GF2 Deluxe?

Hejsa.

For en måneds tid siden købte jeg sammen med en computer følgende grafikkort: AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe w./TV-In-Out Retail

Alt kører som en drøm - bare ikke lige funktionen med tv ind og ud.

Jeg ved ikke hvad problemerne skyldes, for det burde jo virke. Der er stik til det, og alene kortets navn burde jo lede tanken hen på et kort med de funktioner.

For nu at tage video-ind problemet først:
Uanset hvad jeg stiller op, så kan jeg ikke få et billede på skærmen. Jeg synes efterhånden, at jeg har prøvet alt - men uden held. Jeg har skiftet kabler, jeg har skiftet video, og jeg har instaleret alle de medfølgende vodeo-programmer i håb om at få det til at virke. Uden held. Jeg har forsøgt mig med samtlige display-indstillinger, men uanset hvad, så er mit eneste resultat et sort billede, nogle gange med nogle røde striber i. Og det er det nærmeste jeg overhovedet er kommet på det.
Måske er der et et problem i, at jeg ikke har en tv-tuner installeret. Jeg bruger signalet fra videoen, som jeg har hørt skulle være fuldt ud tilstrækeligt. Men når jeg trykker på funktionen i tv-programmerne kommer der en fejlmelding.

Min video-ud problemet:

Jeg har efter megen møje fået et sorthvid billede på skærmen. Det står meget dårligt, men det er der. Men det er altså langt fra optimalt, det er f.eks. kun lige så jeg kan skimte musen.

Nå, men jeg håber, at der sidder nogle derude og kan hjælpe mig for jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt...

mvh, Jakob Olling.

Avatar billede php Nybegynder
09. november 2000 - 19:05 #1
Det med sort/hvid på TV Out er fordi du bruger formaten NTSC, det skal du stille om til PAL
Men et med TV-IN ved jeg ikke, det virker hos mig uden probs.
Avatar billede olling Nybegynder
09. november 2000 - 19:08 #2
nix. Den er sat til Pal. Desværre.
Avatar billede denboj Nybegynder
10. november 2000 - 17:42 #3
tv-0ut på grafik kort er desværre ofte noget lort - hvis det er for at se dvd film - eller bare film generelt på dit tv - så vil jeg råde dig til at skifte til hollywood +  - Det har jeg selv måttet sande med mit eget leadtek grafikkort. Det duede simpelthen bare ikke - Det viste sig forøvrigt efter lidt tid hvor jeg sad og arbejdet med mit tv for at se om det var der det var galt at der var to kanaler der modtog billide fra min computer - den ene af dem i sort hvid som du beskriver og den andne i farve i meget ubestemmeligt kvalitet - det kan tænkes at du kun har den sort-hvide :-(
Avatar billede scoredyr Nybegynder
10. november 2000 - 19:29 #4
ANG. TV-OUT Jeg havde det samme problem det er fordi du kører med S-video. Jeg skiftede til composite og så \"VUPTI\" det virkede.
Det kan også være det der er problemet med tv-in?
Avatar billede php Nybegynder
10. november 2000 - 19:51 #5
Du skal ikke bruge S-video, hvis du ikke har Svsh i fjernsynet, men du skal bruge Fonostikkende på TV-Out adapteren, og så skal de forbindes med et scartstik til fjernsynet. Hvis dit fjernsyn ikke har scartstik kan du bruge Fonostik i fjernsynet, men det giver ikke ligeså god billedekvalitet.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
10. november 2000 - 20:02 #6
ØØØØØHHH halooooo det var det jeg sagde i spørgsmålet før dig. :-)
Avatar billede php Nybegynder
10. november 2000 - 22:32 #7
sorry  :)
Avatar billede jamman Nybegynder
13. november 2000 - 15:50 #8
jeg har et geforce 6800 asus deluxe der medfølger et program der hedder asus live mit det kører med følg. instil. NTSC-M og så composite og det virker og er i farver. Tv-in er også lidt dårlig hved mig men er da i farver, hvis du skal se dvd er det nok det bedste at køre ud med et mpeg kort det gør jeg og det kører fint...
Avatar billede scoredyr Nybegynder
13. november 2000 - 19:06 #9
Jeg ved ikke om det virker men hvad med jumpere?

Ellers har jeg snakket med en af mine leverandører og de siger det samme. Hvis dit fjernsyn ikke understøtter s-video så er der kun FONO stikket (Composite)udgangen tilbage. Det skulle også virke med tv-in.
Avatar billede olling Nybegynder
20. november 2000 - 16:48 #10
OUTPUT:
hmm. Jeg er klar over problemer med S-vhs i tv-outputet. Når jeg bruger S-vhs kan jeg slet ikke få noget billede på skærmen. Ellers bruger jeg fono-output - men med det grumsede, sorthvide og totalt tiltede resultat som jeg beskriver i spørgsmålet.

TV-in

Det er det, som er det største problem for mig. - og det som jeg har bøvlet og investeret mest for at få til at virke.

Jeg har prøvet lidt at hvert for at få det til at køre. Det seneste har været at bruge den medfølgende composit->svhs sammen med et scart->composit kabel. Men heller ikke det har givet resultat.
Faktisk er det eneste jeg får en sort skærm, af og til med et lilla blink.

Jeg bruger kun de medfølgende asus-programmer til at arbejde med, til gengæld har jeg indstalleret både Stereo-tv, ASUS live video og ASUS digital VCR. Sidstnævnte virker som det bedste program, men altså ikke bedre end den ikke reagerer anderledes på nogen måde end hvad de andre programmer også gør.

Alle programmerne siger, at jeg skal tænde min HD-dma funktion. Har det noget at sige? (og hvordan gør jeg smartest det uden at slette alt?)
Avatar billede twinsen Nybegynder
30. november 2000 - 11:41 #11
TV-OUT

du skal helt klart bruge s-video sat til et scart stik (ellers kan du få svært ved at indstille billedet), og så prøve dig frem med de nyeste drivere.
Og mens du prøver dig frem så skal du ALDRIG stole på hvad Tv-Out-kortets software fortæller dig!. vær bare helt sikker på at du har sat kortet til enten pal-b eller pal-g (de to danske modeller), og at du prøver på 640*480*256 skærmopløsning. resten skal man ikke have tiltro til (f.eks. mit kort skal indstilles til at bruge composit udgang, selvom man kører s-video udgang, for at der kommer farver på)
at køre tv-out via grafikkort er bare noget crap at få til at du!
Avatar billede olling Nybegynder
17. juli 2001 - 08:08 #12
Jeg har fundet problemet. Det var alle de kabler, som jeg var blevet anbefalet til at købe i den lokale Merlin-butik, som åbentbart bare ikke vidste noget som helst om det, som de rådgav om.

Jeg købte i stedet mit kabel på tilbud i kvickly - og vups  - det virkede ;)

Men alligevel tak for hjælpen! ;)