Avatar billede bivins Nybegynder
10. marts 2003 - 18:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afgøre på hvilket drev win2000 installeres

Jeg prøvede at installere en 'ren installation' på min anden harddisk, foruden den jeg normalt kører med.
Min master harddisk har tre partitioner c-e hvor win2000 ligger på c. F og G drevene er en anden harddisk, og jeg havde håbet på at installere win2000 på F drevet. Jeg var MEGET OPMÆRKSOM på at der kom en mulighed for at vælge drev, det mente jeg at der plejer at komme, men den kom ikke. Uden at jeg havde indflydelse på det installerede win2ooo sig på mit d drev :-(.  Er der et godt råd?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. marts 2003 - 18:57 #1
Windows vil automatisk prøve at ligge sig på master drevet derfor. Prøv lige en gang til, for du skulle meget gerne få muligheden for selv at vælge hvilket drev du vil installere på. Er det måske fordi dit d drev var NTFS formateret?
Avatar billede bivins Nybegynder
10. marts 2003 - 19:03 #2
Ja, der kan jo ikke ske det helt store ved at prøve igen. Begge drev er NTFS formateret.
Avatar billede brynil Nybegynder
10. marts 2003 - 21:10 #3
Når du starter install kommer en boks inden første reboot. Der kan du under (avanceret - mener jeg) sætte kryds i 'Jeg vil selv vælge install partition'
Avatar billede baxx65 Nybegynder
12. marts 2003 - 09:47 #4
Hvis du starter installationen, ved at boote på installations-CD'en, bliver du bedt om at angive hvilken partition W2K skal installeres på.
Avatar billede bivins Nybegynder
18. marts 2003 - 01:32 #5
baxx65 du får pointene fordi du fik mig til at prøve at installere igen direkte fra CD'en, og der kom muligheden for at vælge. Jeg havde før brugt startdisketterne.