Avatar billede exxcaliber Nybegynder
10. marts 2003 - 15:48 Der er 5 kommentarer

Disketter og slid !?

Hey..

Er der nogen der ved hvor meget man kan slide en diskette, altså overskrive før at den bliver for slidt ?

Jeg gider ikke have nogen løse gæt, men hvis du har et svar der kan dokumenteres med et link, eller har du en dokotor grad elller lign. så svar endelig.. Jeg har ikke selv kunnet finde ud af det sådan lige..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. marts 2003 - 15:55 #1
Det er umuligt at svare på.

En diskette der opbevares magnetisk afskærmet i tør luft ved konstant temperatur kan holde evigt.

En diskettes holdbarhed er jo 100% afhængig af de eksterne påvirkninger den får. Det være sig magnetisme, varme og reelt slitage.

Nogle disketter har en holdbarhed på få dage ved meget brug, mens andre kan køre løs i flere år uden problemer.
Avatar billede chalde Seniormester
10. marts 2003 - 15:55 #2
der står lidt her:
http://www.alamopc.org/PCAlamode/features/F090103.html

Reliability: not reliable to fairly reliable, fairly easy to damage, affected by magnets, typically last around 3-5 years.
kilde: www.cs.unc.edu/~hoff/projects/comp4/lectures/lecture07/lecture07.ppt+floppy+last+%22how+long%22&hl=da&ie=UTF-8" target="_blank">http://216.239.33.100/search?q=cache:ulrY020cbYYC:www.cs.unc.edu/~hoff/projects/comp4/lectures/lecture07/lecture07.ppt+floppy+last+%22how+long%22&hl=da&ie=UTF-8
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. marts 2003 - 15:56 #3
Jeg ved det ikke, og jeg har heller ikke en doctorgrad eller noget der ligner i overflade slitage på magnetiske medier. Du vil evt. kunne finde informationen på diskette producenternes hjemmesider. I bånd verdenen hedder dette "head passes".

Ellers skriv dog en e-mail til supporten hos Verbatim, 3M eller lign.

JP
Avatar billede ralph4 Nybegynder
10. marts 2003 - 15:57 #4
Bare en lille historie - jeg sælger og udvikler et husdyravlsdatabaseprogram (godt ord), og i forbindelse med årtusindeskiftet modtog jeg ca. 1000 disketter fra 4-500 forskellige kunder, der var fejl på ca. hver 3. uanset alder, men der var oftere fejl på de billige, og (næsten) aldrig på verbatimerne.
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. marts 2003 - 01:28 #5
ralph4> Det lyder meget sandsynligt, og stemmer fint med det jeg har oplevet.