Avatar billede spirevip Nybegynder
10. marts 2003 - 15:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virtuel hukommelse ?

For et par måneders tid siden investerede jeg i Battlefield 1942 pc spil. Når jeg spillede det så dukkede der følgende tekst op fra proceslinien.

(den minimale virtuelle hukommelse er for lille)

Ok, så købte jeg 512 samsung pc2700 ram og er nu oppe på 768 ram, og problemet er væk.

Men igår da jeg installerede Americas Army 1.5 og startede med at spille, poppede den fandeme op igen. Hvad gør jeg ?.

Virker mine ram ikke eller er der andet jeg kan gøre?.

Kan nævne at jeg har 44.1 gb ledig plads på C drevet.Samt at jeg har Battlefield 1942 og Americas Army installeret i computeren samtidig.

Hvad gør computeren egentligt med virtuel hukommelse, hvad sker der hvis man ændrer på den?.

Min Pc
Pentium 4 2.66 ghz
Geforce 4 128 mb ram
256 ddr samsung ram. nu 768 ram
120 gb harddisk
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. marts 2003 - 15:50 #1
Hvad står din virtuelle hukommelse til?
Højre klik Denne Computer->Egenskaber->Avanceret->Ydelsesevne->Avanceret. Sæt den evt. til 512MB

Det kan skyldes programmer, der blot sluger alt hvad de kan, fordi den fysiske hukommelse er til stede. Et spil vil være et oplagt eksempel, da alle andre programmer så bliver swappet ud (de skal jo alligevel ikke bruges), og spillet kan (måske) køre mere flydende.

JP
Avatar billede resten Nybegynder
10. marts 2003 - 15:50 #2
Højreklik på denne cpmputer-egenskaber-avanceret-klik på indstillinger for ydeevne-avanceret og sæt den op her.
Avatar billede spirevip Nybegynder
10. marts 2003 - 15:59 #3
Størrelse på sidefil for det valgte drev.

Den står til følgende på drev C

størrelse ved start 384
maksimal størrelse  768

Samlet størrelse på sidefil for alle drev .

minimum tilladt 2 MB
anbefalet 1150 MB
aktuel tildeling 384 MB

På D og E står der ikke noget.

Men det er vel noget computeren eller programmet har valgt som det bedste selv så hvorfor så ændre det ?.
Avatar billede resten Nybegynder
10. marts 2003 - 16:04 #4
Prøv at ændre det og se om det ikke hjælper.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2003 - 20:30 #5
med 768 mb ram kan du sætte virtuel hukommelse til fast størrelse - altså min 768 og max 768 - husk når du sætter den til min at klikke indstil og også når du sætter max. ellers husker windows ikke ændringerne.

Der er en anden fordel ved fast størrelse: Du undgår at sidefilen (den virtuelle hukommelse) bliver fragmenteret og derved at drevet bliver fragmenteret :)
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. marts 2003 - 00:46 #6
john stigers> Sidstnævnte passer ikke. Du kan da ikke forhindre selve drevet i at blive forhindret ved at forhindre 1 fil i at blive det??!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2003 - 14:01 #7
ok - det bliver MINDRE fragmenteret - glemte lige et ord der ;)