Avatar billede delta_04 Nybegynder
10. marts 2003 - 14:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

P4 2.8 ghz / P4S8X

Hej.
Jeg har været ved at overclocke min pc.
Det er en p4 2.8 med Standard Køler.
Bundkort : Asus p4s8x
Jeg fik den op på 3.15 ghz. Men jeg vil gerne vide om det er sikkert at køre sådan. eller om jeg kan få den højere ved at justere spændingen (volten) (hvad kan den tåle `? )
Da jeg kørte med 3.15 ghz kørte jeg en 3d mark 2001 test uden problemer. og den var 46 grader ! Er det sikkert at køre sådan ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. marts 2003 - 14:52 #1
når jeg OC min kan jeg ikke lukke Windows ned, så det er jeg gået bort fra.

Kan forøvrigt ikke mærke den store forskel.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. marts 2003 - 14:52 #2
Den tager i hvert fald ikke skade af at komme derop - ellers skruer en P4 selv ned for tempo'et, så den brænder da ikke af...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. marts 2003 - 14:56 #3
Som Retaxes i øvrigt siger, vil du ikke mærke forskel med så stor en processor - min P4 på 2Ghz kører fint ved 2,5Ghz, men der er ingen mærkbar forskel (Street Legal er dog en undtagelse - men det lagger p.g.a. slamkode = en 3Ghz P4 og et Radeon 9700 Pro kan også komme i vanskeligheder)

I øvrigt kører jeg med en PSU på 185W og det er 100% stabilt - fatter det ikke *G*

Jeg mener grænsen for P4 ligger omkring 65-75º, men vil dog ikke hænges op på det! Der kan være visse misvisninger og min ligger på MAX 40º under fuld belastning efter en time med denne køler:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=931
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. marts 2003 - 14:57 #4
Du kan jo prøve at hæve VCore med 0,05V og presse den lidt længere - bliv ved indtil du ikke kan undgaå stabilitetsproblemer...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. marts 2003 - 15:02 #5
Hmmmmmm... Jeg har lige kigget et par tests igennem for den køler - tror nu nok der er en målefejl på mit bundkort *G* Er i hvert fald 10ºC lavere end i andre tests!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. marts 2003 - 15:09 #6
Prøv at kigge på http://www.cpudatabase.com/

Så vidt jeg kan se, er det højeste din type CPU er kommet op på (standard, box-køler) lige over 3.300Mhz, hvilket er en FSB på 157. Med de rette RAM, burde en FSB på 166Mhz være mulig (3.486Mhz), men det er ikke sikkert.
Hvis du absolut VIL prøve at klemme citronen yderligere, kan du jo prøve dig frem, ganske stille og roligt. Andet kan jeg ikke sige...
Avatar billede spuunki Nybegynder
11. marts 2003 - 21:42 #7
Det er Usikkert Hvis den bliver varm og de fleste test Viser at når du køre med en Vild Fuldkommen overclocket prosser Går den Ca. i stykker et år tidligere end en computer hvor den ikke er overclocket,!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. marts 2003 - 22:18 #8
Og nu forventes hovedparten af de producerede CPU'er altså ikke kun at holde 18 måneder :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. april 2003 - 19:30 #9
Takker for points :o)