Avatar billede ladekarl Nybegynder
10. marts 2003 - 13:44 Der er 8 kommentarer

Installation af win2000

Hej jeg kan ikke længere installere win 2000.

Jeg formaterede min HD og ville win2000 ikke installeres. Win xp er det samme problem, men win98 fungere fint.

Hvad kan grunden være - hvordan retter jeg det?
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. marts 2003 - 13:45 #1
Det kan være dine ram der stået halvt af, winXP og win2k installationen er meget følsom over for defekte ram, har du nogen andre du kan prøve med?
Avatar billede ladekarl Nybegynder
10. marts 2003 - 13:47 #2
jeg køre med 2 * 256 så det er vel ikke begge ram blokke der er stået af?
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. marts 2003 - 13:49 #3
Prøv at tage den ene fra så du kun kører med en blok og se om den vil, evt. prøv at installere med den anden alene også hvis den gerne vil med den første
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. marts 2003 - 13:51 #4
Altså det jeg mener:) Tag den ene fra og prøv at installere windows, vil den gerne så er den anden nok defekt.
Prøv derfor at installere med den anden også bagefter
Avatar billede ladekarl Nybegynder
10. marts 2003 - 13:52 #5
også selvom der står at windows har fundet 512mb ram?
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. marts 2003 - 13:52 #6
Ja
Avatar billede drukhuset Nybegynder
10. marts 2003 - 13:54 #7
Har haft samme problem med en Win 2000 server for et par dage siden.. Kan anbefale at formatere disken med f.eks Partition Magic inden og under indstallationen sige at du vil bibeholde den eksisterende parition.
Partition magic kræver to disketter som du booter på, hvis du mangler dem kan du sende en mail til webmaster@drukhuset.dk så skal jeg sende filerne til dig.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
10. marts 2003 - 14:46 #8
Skriver install en fejl..?

Du kan også prøve at pille unødvendige pci-kort ud...
/Lars