Avatar billede lasseriis Nybegynder
10. marts 2003 - 10:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafik dillemma, (Dell stinker)

Hejså folkens.

Vi har på mit arbejde (en SFO) indkøbt nogle vældige Dell-maskiner til vores spilrum. Men da jeg ikke vat tilstede under indkøbet (derfor Dell), blev der indkøbt nogle Dell-maskiner i et lille desktop kabinet. Dette betyder at man ikke kan bruge standard grafikkort i maskinerne da de skal være ekstra små for at kunne være i det lille (lorte)kabinet.

Så jeg skrev til Dell(e) og spurgte om de havde nogle miniput kort der passede i vores maskiner. Der sidder i forvejen nogle rage kort (http://www.eksperten.dk/spm/314123) som ikke helt leverer nok til NFS hot pursuit 2. Jeg ved intet om grafikkort og hvad der rykker, så kan nogen vurdere om det kan betale sig at købe nogle af de kort som den rare dame foreslår?

"32Mb nVidia Quadro2 EX Graphic Card         á kr. 1185,-

32 Mb (VGA/DVI) ATI Radeon VE Dual Graphic Card    á kr. 836,-

Priserne er ex. moms og incl. levering. Håber at du kan"

bruge et af disse.

Riis
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. marts 2003 - 10:27 #1
det kan det på ingen måde...
http://www.edbpriser.dk/
så gå ind på hardware>graffikkort så kan du sætte en maks. pris evt. på 1200 så vil du kunne se at du kan få et geforce3 ti200 og det er ok graffikkort kører selv med det...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2003 - 10:33 #2
morten_leth> husk lige på at manden efterlyser kort der er ekstra små - du er sikker på at det du linker til er noget manden kan bruge??
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. marts 2003 - 10:34 #3
jeg er ikke engang sikker på han kan sætte en andet i??? er det en optiplex gx060 eller hvad er det for en model???
Avatar billede lasseriis Nybegynder
10. marts 2003 - 11:05 #4
Det er en precision 340. Men den er blevet indkøbt i et lille desktop kabinet. (og jeg har bandet og svovlet over det lige siden, de kunne bare have spurgt mig ind de købte....) Jeg har skam allerede haft for 7000 kr. grafikkort indkøbt, og så stod jeg der med et kabinet der ikke kunne lukkes :) Jeg havde ikke tjekket det, for jeg regnede med at AGP-bus'en var blevet vendt til vandret (det plejer at være kotume i desktop kabinetter (sådan at man kan bruge almindelig hardware), men det skider Dell åbenbart højt og flot på). Så de blev returneret.

Spørgsmålet går på om de nævnte kort overhovedet giver en ydelsesforbedring i forhold til de (elendige) kort vi har nu (ati 32mb rage ultra et-eller-andet (se linket))

Riis
Avatar billede lasseriis Nybegynder
08. april 2003 - 10:36 #5
Nå, jeg har selv opdaget at det er nogen lorte-kort der blev tilbudt mig her....
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:05 #6
Hvorfor køber man også en WorkStation (til arb. brug) hvis den skal bruges til at spille på?? Dell's spille maskiner hedder Dimension og der kan alle grafikkort side i. De grafikkort I nævner er Low-profile, derfor er der en begrænsning.

- out