Avatar billede ado.dk Nybegynder
09. marts 2003 - 13:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

DVD afspiller - kan læse vcd men ikke svcd!

Min dvd afspiller vcd - men ikke svcd.
Når jeg prøver at afspille svcd kommer der ikke noget frem på skærmen, andet end billedet dvd afspilleren altid viser når den startes.

Understøtter min dvdafspiller ikke svcd når den understøtter vcd ?
Avatar billede ado.dk Nybegynder
09. marts 2003 - 13:33 #1
Med: Understøtter min dvdafspiller ikke svcd når den understøtter vcd ?
mener jeg at den vel bør kunne afspille svcd når den fint kan afspille vcd..
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. marts 2003 - 13:35 #2
Hvilken DVD afspiller drejer det sig om? Det gør det hele lidt nemmere;)
Avatar billede ado.dk Nybegynder
09. marts 2003 - 13:36 #3
Den hedder: Aiwa HT-DV50
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. marts 2003 - 13:45 #4
http://www.eksperten.dk/spm/146416 ifølge dem her er det de færreste dvd afspillere der kan afspille Svcd i danmark.
Avatar billede ado.dk Nybegynder
09. marts 2003 - 13:49 #5
Jeg er næsten sikker på at den understøtter svcd.
Men det virker ikke ?
Avatar billede henninga Novice
10. marts 2003 - 23:51 #6
Aiwa HT-DV50 kan jeg ikke finde på deres hjemmeside, men hvis den ikke vil afspille SVCD kan den jo ikke.
VCD er noget helt andet end SVCD.
VCD er en standard som de fleste DVD afspillere kan klare da den er udviklet samtidig med DVD medens SVCD er en afart af HQ-VCD og ikke understøttet af mange DVD-afspillere.
Du kan læse mere her  www.abmedia.dk/video under DVD og VCD og i ordlisten.
HenningA
Avatar billede reficul Nybegynder
13. marts 2003 - 18:12 #7
Så vidt jeg umiddelbart kan se er Aiwa vist et japansk firma. Ergo er der en rimelig sansynelighed for at afspilleren kan afspille SVCD, men det er dog ingen selvfølgelig blot fordi at der er VCD support. Der kan dog være nogle kompatibilitetsproblemer med disken alt afhængig af hvordan den er designet. ISO/IEC standarden kræver f.eks. at MPEG trackene ligger i mappemn /MPEG2 og at der altid er en /SEGMENT mappe, men vcdimager laver f.eks. ikke /SEGMENT mappen hvis man ingen segmenter har og I-Author kalder video-mappen for /MPEGAV i bedste VCD-stil!

http://www.dvdrhelp.com/svcd kan du hente nogle test SVCD'er og CVD'er bl.a. også med undertekster. Virker disse ikke, understøtter afspilleren ikke SVCD!
Avatar billede ado.dk Nybegynder
17. marts 2003 - 19:51 #8
Lukket