Avatar billede fastloader Nybegynder
09. marts 2003 - 11:54 Der er 6 kommentarer

Hvilken Softwarefirewall kan jeg bruge til VPN?

Hej Alle.

Jeg kører vpn gennem den indbyggede software der er i winodws xp pro. Det virker efter en del pillen som det skal, men.....Begge maskiner kører IKKE igennem en router. Den ene har en "real ip" Gennem Dansk Bredbånd og den anden kører via et ADSL modem fra TDC. Vi bruger Norton Internet Security 2003 på begge maskiner. Det er ikke lige sagen da Den ikke slipper vpn igennem. Jeg har ladet mig fortælle at det skyldes at vpn bruger protokol 50 (hvad det så er?)og NIS2003 kun kan håndtere TCP/IP.

Spørgsmål er så: Hvilken softwarefirewall kan håndtere vpn?
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2003 - 12:00 #1
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2003 - 12:02 #2
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2003 - 12:03 #3
Avatar billede serverservice Praktikant
11. marts 2003 - 14:34 #4
Du skal bare bruge zonealarm . den er kanon. du skal truste dine lokalipadresser på firewallen.
http://downloads-zdnet.com.com/3001-2092-10153456.html
Avatar billede fastloader Nybegynder
11. marts 2003 - 15:51 #5
Dannyboyd Jeg mener ikke du har ret. NIS2003 kan nøjagtig det samme. Jeg har prøvet at proppe begge maskiner ind i Trusted Zone på NIS2003 hvilket ikke hjalp. Det skal vist være en firewall der kan håndtere PPTP eller L2TP Det har vist ikke rigtig noget med ipadrasser at gøre.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. marts 2003 - 16:21 #6
ja du har nok ret, men har du prøvet med en anden f.x. zonealarm som er gratis. Jeg ved ikke om den kan håndtere pptp og L2tp.