Avatar billede rocky2000 Nybegynder
08. marts 2003 - 23:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

FTP

Jeg bruger VSftp og jeg kan godt logge ind som en bruger. Men hvordan laver jeg om på Start adressen så det  bliver /var/www/html For eksempel.
Avatar billede komodoen Nybegynder
09. marts 2003 - 00:24 #1
Hvis det er WS_ftp du tænker på, kan du under "options" og fanebladet "general" klikke på på "save current folders as connection folders". Så er det bare finde den ønskede start-mappe før du trykke save!!!
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
09. marts 2003 - 00:35 #2
Øhhh Nej VerySecureFTP til linux. VSftp
Avatar billede langbein Nybegynder
09. marts 2003 - 14:00 #3
Det kan i hvert fall gjøres meget enkelt. Du setter ftp brukerkontoens default hjemmemappe der du ønsker at ftp kontoens opplastingsmappe skal havne. Opprett for eksempel en brukerkonto som for eksempel heter "ftpweb" og sett hjemmeadressen til denne kontoen til "/var/www/html" så gjører det hele med en gang.
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
10. marts 2003 - 16:42 #4
Hvordan Ændrer man en brugers hjemme mappe??? Jeg vil gerne have et svar BACK TO BASIC :-)
Avatar billede langbein Nybegynder
10. marts 2003 - 22:27 #5
Det enkleste er hvis man har installert et program for administrasjon av typen webmin eller linuxconf. Her er det meget like til å sette hjemmemappen til brukere og å opprette nye brukere.

Kan du bruke noen av disse eller ønsker du å konfigurere "mamuelt" ?? Webmin anbefales. Linuxconf anbefales for så vidt også, men de kan ikke kjøre samtidig, man må vlege en av dem.
Avatar billede langbein Nybegynder
10. marts 2003 - 22:31 #6
http://www.webmin.net
http://www.solucorp.qc.ca/linuxconf/

Jeg begynte selv med Linuxconf. Mon ikke den er den aller enkleste å komme i gang med. Bruker webmin nå.

Legg beskjed hvis det bare er "manuell konfigurering" som kan brukes.