Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 19:41 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

XP genstarter?!?!?!?

Hej eksperter....

Jeg har et problem med mit XP. Mange gange når jeg starter computeren op og den lige er nået ind i windows, så genstarter den bare........hvorfor gør den det?? Jeg har hørt noget med at det evt. kan være en Hardware fejl!?
Kan i hjælpe mig??
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
08. marts 2003 - 19:45 #1
højreklik på denne computer -> Egenskaber (eller kontrolpanel -> system)
og så http://sprekcer.linux.dk/exp.jpg
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 19:48 #2
Det der hjælper ikke, jeg har prøvet, den eneste forskel der er, er at den bare melder fejl og skriver computeren skal genstartes, før windows vil virke igen. og så kan den jo lige så godt selv genstarte, i stedet for jeg skal gøre det manuelt!!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 20:13 #3
Er der ingen der har bre en lille anelse om hvad der kan være galt?? Jeg er nemlig ved at være lidt træt af det....................der er ingen problemer når jeg kører andre OS end XP!!!
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 20:22 #4
Prøv update MB og AGP Driver,
Men hvis det ik hjælper er det en god ide at se om alle komponenter er iorden, Jeg havde også et problem med XP for par uger siden den (RANDOM REBOOT) og så fand jeg ud af en Modstander fald af en af mine Ram blokke (LOL!) efter den ram blok blev fjernet virked det hele fint.

Hvis dette ik hjælper dig ret meget så skriv here ind hvad der står på de første 3 linjer når Blue Screen Of Death kommer frem. :)
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 20:24 #5
Lige for at være lidt på tværs.......hvad mener du med at opdatere MB??
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 20:31 #6
Prøv update MB og AGP Driver = Hent nyest driver til MotherBoard og Grafik kort
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 20:36 #7
okay......jeg vved bare ikke hvor jeg finder en driver til mit motherboard.....
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 20:39 #8
Hvad hedder din MB så skal jeg nok :)
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 20:40 #9
det hedder ASC k7s5a
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 20:40 #10
det her er den besked jeg får: Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadelser af computeren.
Hvis det er første gang, at du har set denne stopfelj, skal du gensarte computeren. hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:Deaktiver eller fjern alle antivirusprogrammer, diskfragmenterings- eller sikkerhedskopierings funktioner, kontroller Harddiskens drev konfiguration, og kontroller om harddisken er beskadiget, og genstart derefter computeren.
Tekniske oplysninger:
** stop: 0x00000024 (c0x001902f8, 0xf8a2541c, 0xf840bc63)
**ntfs.sys -adress f840bc63 base at f83e7000, datastomp 3b7dc5do
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 20:54 #11
Fuck, hvor er jeg dum....den hedder ESC K7S5A......det er jeg ked af, undskyld
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 20:55 #12
Mener du ECS K7S5A (MB)?
hvis ja så prøv http://download.sis.com/sisdlc/driver_select.jsp
Category vælg | Chipset utilities
Sub Category | vælg AGP
Product Vælg | SIS735
OS | XP

og hent den fra 2003.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 21:01 #13
Okay......jeg skal lige om til en ven og downloade, for det går lidt langsomt når man skal downloade en driver på 16 MB og en på Næsten 6, med 56K.....
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 21:12 #14
** stop: 0x00000024 (c0x001902f8, 0xf8a2541c, 0xf840bc63)
**ntfs.sys -adress f840bc63 base at f83e7000, datastomp 3b7dc5do
Hmmmm ntfs.sys
Hvis de driver ik hjælper skal vi gennem et længer proces :(
dette fil giver OS'en adgant til at læse/skrive til HD (SCSI&IDE) med NTFS partition, bruger du ntfs partition på en eller flere HD?
du kan prøve dette:
Start -> Kør -> CMD + enter -> cd %systemroot% -> cd system32 ->chkdsk /r +enter
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 21:42 #15
jeg kører NTFS på mit c drev....jeg prøver lige en gang senere, for jeg er ikke hjemme!!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 21:46 #16
hvis jeg følger dit link, så kommer jeg til og downloade en driver til et eller andet netkort....hvorfor nu det??
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 22:06 #17
du har tryket forkeret et aller andet sted vælg som here under:
Category vælg | Chipset utilities
Sub Category | vælg AGP
Product Vælg | SIS735
OS | XP

og så burte det se sådan ud :
http://www10.brinkster.com/tocdk/noj.jpg
tryk Continue og så:
http://www10.brinkster.com/tocdk/aha.jpg
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 22:07 #18
oh shit!!
åben et nyt Iexplore og copy linket dere til :)
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 22:36 #19
det er stadig det samme der kommer.....og lige meget hvad så kommer der det der til et netkort
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 22:39 #20
den fil du henter hedder den APG114?
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 22:40 #21
ehm AGP114 sorry.,
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 22:44 #22
ja, det hedder den!!
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 22:49 #23
here over er det godtnok til sis chipset,, prøv kør setup
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
08. marts 2003 - 22:50 #24
her ovre???
Avatar billede storm4k Nybegynder
08. marts 2003 - 22:52 #25
sorry 4 the gramma but i'm doing my best
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
09. marts 2003 - 01:03 #26
Sorry, jeg vidste ikke du ikke kom fra DK - kunne ikke helt forstå hvad su mente med her ovre!!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
09. marts 2003 - 01:18 #27
Jeg prøvede det her du skrev: Start -> Kør -> CMD + enter -> cd %systemroot% -> cd system32 ->chkdsk /r +enter men det virker ikke - den skriver c:\windows blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller batch fil.

De nye driver hjalp heller ikke!!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
09. marts 2003 - 01:29 #28
okay, nu fandt jeg ud af hvordan det virker det du skrev......
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
09. marts 2003 - 01:40 #29
nu har jeg kørt det der  Start -> Kør -> CMD + enter -> cd %systemroot% -> cd system32 ->chkdsk /r +enter men computeren genstarter stadig.....
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
09. marts 2003 - 09:58 #30
Hvad er det for en længere proces vi skal igennem??? Jeg afsætter lige lidt flere points.....
Avatar billede storm4k Nybegynder
09. marts 2003 - 11:21 #31
Den længer proces:
¤: du omformatere Drevet fordi der er åbenbart sket en fejl under oprettelsen at NTFS partitionen :(

Eller

¤: Repere Partitionen ved hjelp af Windows 2000 Setup disks.
# Du skal bruge 4x disketter, 1x win2K cd og en win98 boot disk,

Hvad vælger du?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
09. marts 2003 - 11:32 #32
den sidste.......jeg har altså formateret og installeret XP mange gange og det er det samme hver gang.....
Jeg vil gerne have lidt support om  hvordan jeg laver det sidste.....
Avatar billede storm4k Nybegynder
09. marts 2003 - 11:50 #33
Først skal du have/oprette en win98 bootdisk.
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Har du en win2K cd, eller kender du nogen der har det?
Hvis du har den så opret win2k setup disk's:
CDROM:\Support\Bootdisk og kør Makeboot.exe eller Makebt32.exe
Dere efter indsæt den første Setup disk du lige har oprettet og fin filen (Txtsetup.sif) åben den med wordpad eller notepad og find dette:

[FileSystems.Load]
fat      = fastfat.sys
ntfs    = ntfs.sys

Linie 3 SKAL ændres sådan at det ser sådan ud:

[FileSystems.Load]
fat      = fastfat.sys
;ntfs    = ntfs.sys

Gem dine endringer og genstart computeren, stat up med setup disk's!!

Når "Welcome to Setup" Dialog box'en kommer frem, tryk F10 så starter du  "Recovery Console"

I consolen skriv dette:
chkdsk "din HD med fejlen altså C: eller hvad det nu er" /p

Efter dette er gennemført tast "exit" og genstart Computeren uden Setu disk's
Så burte fejlen være rettet, hvis den ik er rettet,
så tror jeg det Disk er skadet.. siden du har omformateret den mange gange,,
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
09. marts 2003 - 11:51 #34
kan det hjælpe hvis jeg laver min partition om til FAT32??
Avatar billede storm4k Nybegynder
09. marts 2003 - 11:52 #35
Du skal gøre alt dette i DOS.. start med at boot med win98 disk
Avatar billede storm4k Nybegynder
09. marts 2003 - 11:52 #36
Ja det tror jeg, hvis den er fat brugen den ik NTFS.sys
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
09. marts 2003 - 11:55 #37
jeg kan ikke finde vores win2k cd-rom - tror den ligger nede i vores butik og dser kan jeg ikke kom ind, da jeg ikke har en nøgle og mine forældre er ike hjemme, så jeg kan ikke skaffe en win2k cd......jeg prøver bare at lave den om til tat 32!!
Avatar billede storm4k Nybegynder
09. marts 2003 - 11:56 #38
men hvis du vil bruge FAt skal du IKKE bare formatere til FAT men bruge FDISK og slette NTFS partitionen under NON DOS seksion.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
09. marts 2003 - 12:01 #39
Jeg får en 2k cd om lidt.....
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
09. marts 2003 - 14:05 #40
Det her kan jeg ikke gøre!!

[FileSystems.Load]
fat      = fastfat.sys
ntfs    = ntfs.sys

Linie 3 SKAL ændres sådan at det ser sådan ud:

[FileSystems.Load]
fat      = fastfat.sys
;ntfs    = ntfs.sys

Og jeg kan heller ikke få computeren til at boote ordentlig med den diskette!!!!