Avatar billede neuro Nybegynder
08. marts 2003 - 16:41 Der er 1 løsning

Java applet virkede med Sun compiler med ik med Microsoft

Jeg har kodet en java applet som bliver signed, da den tilgår en fil lokalt hos brugeren. Problemet er, at jeg først havde kodet det og kompileret det med Suns java compiler og signed det med deres jarsigner. Det virkede perfekt.

Men nu vil jeg have det konverteret, da det skal være kompatibelt med Microsoft Virtual Java Machine, og for at det bliver det skal det jo kompileres med deres compiler samt signes med deres signcode.

Jeg gør følgende:

PATH=%PATH%;C:\Program Files\Microsoft SDK For Java 4.0\Bin
jvc /g:l myApplet.java
cabarc N myApplet.cab myApplet.class
makecert -sk myApplet -n "CN=TEST" myApplet.cer
cert2spc myApplet.cer myApplety.spc
signcode -j JavaSign.dll -jp High -spc myApplet.spc -k myApplet -n "myApplet" -i http://www.eblue.dk/ myApplet.cab

Og det virker sådan set også helt perfekt. Jeg har ikke ændret på Java koden siden da, og det burde vel heller ikke være nødvendigt?

Måden jeg sætter min applet ind på efter den er blevet kompilet med Microsofts er:

<APPLET MAYSCRIPT="true" ID="myApplet" NAME="myApplet" CODE="myApplet.class">
<PARAM name="cabbase" VALUE="myApplet.cab">
</APPLET>

Den skulle så tegne noget grafik, men det gør den ikke. Og hvis jeg prøver at få fingre i nogle af dens metoder i JavaScript virker det ikke. Den skriver at min applet er startet og jeg får også mulighed for at vælge om jeg vil kører den (pga. certifikat), og det siger jeg ja til.

Men af en eller anden grund virker det ikke?!?? Mit svar er ... HVORFOR?!???

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak.

//NeuRo
Avatar billede neuro Nybegynder
08. marts 2003 - 20:47 #1
lukker spørgsmål.