Avatar billede tlfriis Nybegynder
08. marts 2003 - 14:47 Der er 3 kommentarer

Bios opdatering

ok nu har jeg fået min nye xp1700 t-bred processor, og jeg skal have opdateret min bios. Men jeg har ikke noget floppy drev i min computer, så jeg vil høre om man kan lave en cd, hovr man kan opdatere den fra, eller om jeg skal på låne markedet mht. til floppy drev? Mit bundkort er forresten et soltek SL-75DRV5.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. marts 2003 - 15:23 #1
Er det en Award BIOS?

Det bør kunne gøres ved at have flashprogrammet (awdflash.exe) plus bios filen liggende i fx. c:\biosupd  (duer ikke med NTFS filsystem)

Start op i en kommandoprompt (DOS), gå til biosupd og udfør flasprogramemt.
Avatar billede tlfriis Nybegynder
08. marts 2003 - 16:59 #2
ok, men nu har jeg NTFS filsystem, hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2003 - 17:07 #3
Lån et diskete-drev fra en anden computer, sæt det i,
opdater BIOS og flyt drevet ilbage til hvor der kom fra.

En low-tech solution, men formentlig langt den hurtigste løsning.