Avatar billede kdn Nybegynder
08. marts 2003 - 13:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Omdirigering af mappen "Foretrukne"...

I AD på W2K-server kan man omdirigere Dokument-mappen så den kommer til ligge centralt på serveren, men hvad med mappen "Foretrukne", - kan man ikke gøre det samme med den, og hvis, hvordan...?

//kdn
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2003 - 13:38 #1
jo men hvad vil du opnå?
at alle brugere får et sæt default foretrukne eller kun får deres egne når de logger på?
Normalt laver man en roaming profile som flytter hele profilen til serveren . så har brugeren sine egne settings uanset hvor han logger på.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2003 - 13:48 #2
umiddelbart for at gøre det kort kan du placere hver brugers foretrukne på et mapped share f.x. M drev.
Placer en genvej til foretrukne i docs&sett. lokalt og deri stien til foretrukne i "target folder loc."
Avatar billede kdn Nybegynder
08. marts 2003 - 13:52 #3
De computere, på netværket, jeg logger på, skal mine Foretrukne fremkomme som på normal vis, men de skal bare ligge centralt på serveren, istedet for lokalt på hver enkelt PC. Tilføjer man et link på én PC, synes jeg det ville være nemmere at det også var på de andre PC'er jeg logger på.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2003 - 14:04 #4
Nå men i folder redirection i group policy kan du redirecte. Har du ikke mulighed for at vælge hvilke mapper herfra, f.x. foretrukne?
Avatar billede kdn Nybegynder
08. marts 2003 - 14:10 #5
Nej, det er det jeg ikke synes at jeg kan finde.
Jeg kan finde Dokument-mappen, ellers ingen...

(Jeg er rimelig ny inden for AD, men synes at det er rigtig smart, og vil derfor gerne "lege" lidt mere med det)
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2003 - 14:13 #6
Ok, men det bedste bliver at oprette "roaming profiles" for brugerne.
som jeg skrev tidligere. Den er lidt af en opgave men det virker
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2003 - 14:30 #7
og du kan lave hele opsætningen fra serveren
Avatar billede kdn Nybegynder
08. marts 2003 - 14:37 #8
Jeg ved godt hvordan man opretter profiler, men jeg ville jo også gerne have at de kommer frem de rigtige steder, - altså bl.a. i menuen i IE osv...
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2003 - 14:45 #9
hør lige efter- jeg sagde ikke profiler jeg sagde "ROAMING PROFILES", hvis du kan lave det løser du jo dit problem,,,
Avatar billede webcon Nybegynder
08. marts 2003 - 15:35 #10
Desfærre kan man ikke i AD lave helt det samme som man kunne til NT. I NT kunne man specifikt i policies angive en PATH til foretrukne, hvilket der ikke er i GPO i AD. Men "Roaming profiles" til foretrukne fungerer.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2003 - 06:43 #11
Hvis du ønsker fælles foretrukne placeret på serveren, som alle brugere skal have adgang til i IE, skal du oprette en ny adm- skabelon og importere denne til AD under administrative templates.
Du vil så have mulighed for at vælge redirect af foretrukne mappen, på samme måde som man kan vælge at lave redirect af dokument mappen.

Foretrukne mappen kan man normalt ikke redirecte selvstændigt fra GPO, men hvis der oprettes en adm- skabelon, er det ikke det store problem.
Avatar billede kdn Nybegynder
11. marts 2003 - 10:38 #12
Hvor kan jeg finde sådan en skabelon?
Hvis jeg højreklikker på "Administrative Skabeloner" får jeg mulighed for "Tilføj/Fjern skabeloner...", men hvilken skal jeg vælge. Jeg har prøvet at tage en af dem, men umiddelbart ser det ud som om den er "tom"...

//kdn
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 14:47 #13
Du skal selv lave skabelonen. Hvis du kan vente lidt endnu kan jeg senere på ugen lave en guide der viser hvordan.
Avatar billede kdn Nybegynder
11. marts 2003 - 18:05 #14
Det ville bare være alletiders !!!

Jeg går ud fra at du lægger det på din hjemmeside...

Må jeg i denne forbindelse have lov til at sige at det er en KANON hjemmeside du har fået strikket sammen der, den har hjulpet mig meget med at få min W2K-server op at køre ;-)

//kdn
Avatar billede kdn Nybegynder
24. marts 2003 - 13:57 #15
Jeg glæder mig til at få lidt styr på mine "Foretrukne"...;-)

//kdn
Avatar billede kdn Nybegynder
15. juni 2003 - 20:53 #16
schulze >> Kan det mon tænkes at du har glemt mig ? :-)
Avatar billede bear Nybegynder
17. september 2003 - 09:26 #17
Ja, Schulze kom nu med den adm-fil. så vi andre kan lure den af. Nu har du haft 3 måneder....
Avatar billede kdn Nybegynder
04. januar 2004 - 10:47 #18
Det ser desværre ud til at Schulze har valgt at det skal koste penge for at få svar på spørgsmålet (på www.serverguider.dk), - så jeg lukker hermed spørgsmålet...:-(

//kdn