Avatar billede mogenz Nybegynder
07. marts 2003 - 20:35 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

WEP sikring af trådløst netværk

Jeg har fået mig en Linksys trådløs Router. Min TDC ADSL kører nu bare derudaf. Jeg har 2 maskiner i netværket hvoraf den ene kører XP pro og den anden WIN98se. Det er ikke noget problem at køre med WEP sikring på XP. Det slåes til under egenskaber for netværk, men hvordan slår man det til på WIN98.
Avatar billede kenp Novice
09. marts 2003 - 17:39 #2
Ellers fuldte der sikkert et program med til din trådløse endhed til din computer indstallere det, så får du nemmere ved det, da det er med der.
Avatar billede mogenz Nybegynder
09. marts 2003 - 20:25 #3
På selve driveren for netkortet "slår" man WEP til, samt naturligvis på routeren.
Ved opsætning af WEP på WIN XP, får man et faneblad ekstra, under egenskaber for TCP/IP, hvor man anfører at man bruger WEP.
Det er denne mulighed jeg mangler. Altså at "slå det til" i selve WIN 98. Det kan godt være at det kun er på netkortet man slår det til, men jeg kan bare ikke få det til at virke.
Avatar billede kenp Novice
09. marts 2003 - 21:30 #4
ja man slår det til på netkortet!!, men som du sikkert har opdaget så kan du ikke taste koden, derfor skal du have fat i programmet som der fuldte med dit trådløse netkort.
Avatar billede hellmann Nybegynder
23. marts 2003 - 12:32 #5
Du har fået en cd med produktet, hvor der findes en program til at configurer dit netkort. Brug dette program. I programmet kan man også se signal styrke ;-)