Avatar billede zakiller Nybegynder
07. marts 2003 - 20:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

blue screen ;(...

Jeg har lige købt nyt bundkort og CPU - men det har ikke være andet end problemer...

Det startede med at den bare genstartede uden videre - så fik jeg enablet noget i bios'en (kan ikke lige huske hvad det hedder - men noget under power) nu får jeg istedet  blue-screen så jeg kan se hvilken fejl den laver...juhuu...problemet er bare at det ikke er den samme fejl der kommer.  Ud over blue-screen så kunne den godt finde på at lukke exploreren samt winamp uden varsel.

Først prøvede jeg at repair windows uden held - dernæst en geninstallation med formatering...under geninstallationen ville den ikke kopiere alle filer over...og nu kan jeg ikke en gang installere windows.

System:

- Windows XP Pro

- ASUS P4PE
- P4 2,4
- 300 W (PSU)  --  "Chieftech tower"
- G-Force 2 MX
- Seagate Baracuda HD
- Sound Blaster Live 5,1
- Liteon brænder
- RAM (har prøvet 4 forskellige 256 blokke, så jeg tror ikke det er der problemet ligger).

Eks. på fejl ved blue-screen:

- savrt.sys
- usbport.sys
- wdmaud.sys

Jeg har skrevet alle de der 0x000000e osv. for de har være forskellige hver gang næsten...men hvis der er nogen som er interesseret har jeg skrevet dem ned:

For mig ligner det et defekt bundkort, men hvis der er noget som har et forslag så lad mig høre.
Avatar billede spids Nybegynder
07. marts 2003 - 20:17 #1
Det lyder altså som RAM-fejl, men når du nu h a r prøvet flere forskellige blokke, ja så er der kun bundkortet tilbage - For du har vel chekket din HD?

Skynd dig og kontakt forhandleren, og få det byttet på garantien.
Avatar billede spids Nybegynder
07. marts 2003 - 20:22 #2
Prøv lige inden, at ta' alle unødvendige kort ud...lydkort,netkort,andre kort?+brænder og evt.extra HD, og prøv så at installer igen.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2003 - 00:35 #3
Du har vel valgt default settings i bios?
evt. opdatere bios hvis nødvendig
Avatar billede zakiller Nybegynder
10. marts 2003 - 14:08 #4
fik lokaliseret fejlen....det var den ene ram slot i bundkorten, som var defekt....;)