Avatar billede gosche Nybegynder
09. november 2000 - 03:01 Der er 73 kommentarer og
1 løsning

POINTS PÅ EKSPETEN

Davser allesammen..

Jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil stille alle mennesker på eksperten...

Jeg har siddet i det sidste stykke tid og gruplet over hvorfor helved man har lavet et points system her, der er jo ingen mening med den, hvad helved skal de bruges til, er det for at dem der har flest kan få gratis fisse, eller er det for at de kan score fede biler eller hvad. Det er da det mest latterligste system der nogen sinde er opfundet/lavet......

Jeg søger verdens bedste undskyldning, for det er jo ikke andet end hvad folk giver her inde, undskyldninger på undskyldninger... Man spørger i øst og folk her inde svare i west og nord eller si sender de sq bare folk videre til en eller anden lam hjemeside eller link her på Eksperten, og så kommer man sq ikke videre.... Jeg har mange gange prøvet at spørge om flere forskellige ting, men det er endt med at jeg måtte sutte røv, da de svar jeg fik enten ikke virkede eller var så lamme latterlige at det ville være nonsens at i det hele taget at have oprettet spørgsmålet....

Den der kan komme med det bedste og mest regulær svar kan gå hend o få de sidste points jeg har inden jeg lukker ned for min konto, da jeg kun kan se der er et mål her inde..... POINTS JAKT
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. november 2000 - 03:05 #1
Faldt lige over et par svar *S*

På sinevis...

Jeg syntes det er rart og hjælpe folk, men når en person få hjælp til noget der kræver et par timers arbejde er det da meget dejligt at få lidt point hvis man selv skulle stå i prob. en dag.

Det er jo den eneste grund til man få point, så man altid selv kan få hjælp hvis det brænder på.

Dog er der nogen der samler til top10. Det er ikke lige det jeg søger.

Så er der dem der snyder med 4 brugere..

Men alt i alt kan man godt sige du har ret.

--
Forfattet af en god mand ;o) Ikke me..

fordi folk gerne vil have en belønning for deres arbejde med at løse et problem. Og det er den eneste form for betaling man kan uddele på Eksperten.dk. Desuden giver det også et konkurrence-aspekt i forhold til anseelsen blandt de andre brugere. Oftest ser man den der \"jeg vil have point\" blandt nye brugere og andre hungrende folk. Pointene holder systemet kørende, da man for de point man tjener ved at hjælpe selv kan bruge dem til ens eget problem. Så rent basalt set handler det vel om at man får nogle point og dermed får en slags belønning for sin viden/kunnen. Folk vil gerne hjælpe, og da der er point med i grundlaget for eksperten.dk, vil folk også gerne have noget for det, da folk ikke gør ret meget gratis. Men det vigtigste får mange(måske de fleste) er at man hjælper folk med deres problem uanset pointstørrelsen, man vil gerne bare belønnes for det så man selv kan få løse sine egne problemer.

Er det helt Russisk? Men det primære er vel at folk får hjælp og er villige til at give en slags belønning for det rigtige svar.
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. november 2000 - 03:06 #2
Mange flere af dem her..

http://www.eksperten.dk/spm/32560
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. november 2000 - 03:07 #3
*hehe* du er nu ret styret *ss*
kan høre du ikke har fået hjælp af me endnu *lol*
Avatar billede gosche Nybegynder
09. november 2000 - 03:10 #4
HVAD helved skal man med den latterlige belønning, ikke end skid, ikke andet end til at PRALE med over og SE HVOR SEJ JEG ER......... DAMN DET ER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SYGT.
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. november 2000 - 03:12 #5
Bruger den ikke til at PRALE, men hvis man selv kom i prob. er det rart at kunne belønne andre også forsætte Eksperten.dk resten af nettet´s historie..
Avatar billede gosche Nybegynder
09. november 2000 - 03:15 #6
til hvad nytte... hvad skal du bruge dem til, kan du HANDLE for dem, kan du købe goder til dig selv personligt.....hvad kan du andet end at bruge dem til at fortælle folk at man er sej fordi man har lidt viden.... JEG MENER IKKE MAN SKAL BRUGE POINTS ELLER NOGET ANDET TIL AT DELE SIN VIDEN MED. undskyld jeg råber en smule, men jeg bliver hamrende HARM over at folk kan være så forbandet GRISKE.....
Avatar billede gosche Nybegynder
09. november 2000 - 03:15 #7
og BACARDIL det er ikke personligt ment noget af det...
Avatar billede stump Nybegynder
09. november 2000 - 03:16 #8
For mig virker det nogen gange som om at det gælder om at få narret en masse point ud af de \"nye\" her inde.... men hvis du ikke har svaret på et spørgsmål her så bliver du straks anklaget for at synde ... der er også noget forkert i at lade vær med at svare på et spørgsmål hvis man ikke ved hvad der bliver snakket om... eller har forstand på f.eks asp mv. Jeg er til dels enig med dig med dig gosche....
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. november 2000 - 03:17 #9
Jep der er mange der er griske, men der er oxo mange der hjælper uden at få noget for det. Men det kommer an på hvem man skal hjælpe.

En der selv er grisk hjælper jeg ikke for 5 point, men en helt ny der ikke kan starte win. op kan jeg da godt sidde og hjælpe en time for 5 point.
Avatar billede stump Nybegynder
09. november 2000 - 03:18 #10
Har du fået det forkerte ben ud af sengen i dag *LOL*
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. november 2000 - 03:19 #11
*ss*
Avatar billede stump Nybegynder
09. november 2000 - 03:21 #12
bacardil>> pas på goche han er vist meget gal i dag *GGG*
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. november 2000 - 03:22 #13
stump> Jep tror det *lol*

Goche> Så kom da med dem (de point) *ss*

kan i begge sove godt når tiden er til det, vil havde de 3 timers søvn..
Avatar billede gosche Nybegynder
09. november 2000 - 03:22 #14
Jeg er ikke en skid gal, bare forbandet harm over den svinske griske måde mange folk er på her inde....
Avatar billede stump Nybegynder
09. november 2000 - 03:23 #15
pas på blodtrykket *LOL*
Avatar billede flax Nybegynder
09. november 2000 - 03:26 #16
Jeg har sku hjulpet mange herinde,
og den dag jeg vil bruge mine point på noget asp jeg har problemer med er det der de kommer tilgode.

Det er ikke kun pointene der tæller. Når jeg sidder og ser tv, kan jeg lige så godt være online på eksperten, og hjælpe nogen, hvis jeg altså kan.

Det er min mening, og jeg ved der er mange der er lige sådan herinde..

Avatar billede keysersoze Guru
09. november 2000 - 07:39 #17
for at være helt ærlig syntes jeg dette spørgsmål skal lukkes uden at der gives point... svar selv på spørgsmålet, tag pointene igen og luk din kontor!
Avatar billede steffen Nybegynder
09. november 2000 - 08:18 #18
Et nyt point-system, eller et parallelt kunne være vældigt interessant.

Hvor det handlede om point tjent over den sidste uge eller to (eller 4), fx - så ville den straks vise en mere interessant tendens - nemlig den for øjeblikket mest aktive ekspert - ikke den mest aktive helt fra århundred-og-hvidkål.

En yderligere udnævning af \"Månedens ekspert\" med lidt omtale osv kunne gøre det rigtigt sjovt at være her - udnævningen behøvede bestemt ikke være på baggrund af point, men gerne en subjektiv vurdering af et panel el. brugerne.

Men point\'ene er helt nødvendige for at tilsætte det hele lidt krydderi. - Vi skal bare forstå at trække den rigtige og spændende information ud af systemet.

[men nu ligger jeg jo også på top 10 i forvejen .. og stik mig så lige de point, IK?]
Avatar billede doeleman Nybegynder
09. november 2000 - 08:42 #19
Jeg tror, at pointene er indført for at få alle til at yde. Hvis ikke du selv svarer på spørgsmål, kan du heller ikke stille spørgsmål lige så ofte, da du er nødt til at vente på, at du har fået nye points.

På en eller anden måde angiver pointene også hvor seriøse folk er. At oprette et spørgsmål til 1 point (eller 1035 points) virker ikke særligt seriøst, hvorimod et spørgsmål til 100 points ofte indikere en der virkelig har brug for hjælp.

Hvis du er træt af det her pointsystem så smut over på usenet. Kig f.eks. på news://dk.edb.internet.webdesign
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
09. november 2000 - 08:50 #20
Goche > Du tripper mand!

Det kan godt ske at du ikke kan handle i netto forr dine point, og jeg har endnu  ikke været ude for at nogen ligefrem blærer sig med hvor mange point man har!

Desuden er det fandeme de færreste der gider hjælpe en person i nød, for det bare ingenting! På denne her måde kan du belønne folk for deres hjælp, om end kun symbolsk.

Mange af de ting du får hjælp til her på Eksperten, kunne meget nemt koste penge i erhvervslivet, og så ville jeg mene at det er billigt sluppet med 100 ekspert point, frem for 100 kr. - Men det er så bare min mening.

Måske skulle Eksperten.dk noteres som valuta :)

Hygge drenge!

Steffen > Fede ideer du kommer med der!
Avatar billede stigc Nybegynder
09. november 2000 - 09:04 #21
Så er det vel heller ikke være! Hvis du ikke kan li\' stemningen her inde kan du jo bare smutte.
Du regner vel ikke med at få fjernet pointsystemet som virker fint?
Desuden er du med til at ødelægge pointsystemet ved at tildele de point du nu gør!

Pga. af mennesker kan li\' at konkurrere, virker et system som dette!

Jeg forstår virkelige ikke din harme. Men som mennesker er vi jo så forskellige.
Nogen vil nok være harm, over dit sprog.

På Internettet kan alt lade sig gøre, og dit liv vil blive ødelagt, hvis du skulle gå alle siderene igennem.
Så hold dig væk fra det du ikke kan li\', og hold dig væk fra Eksperten!

Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. november 2000 - 09:20 #22
gosche>> Det er helt kanon at komme med konstruktiv kritik, det er den bedste måde at ændre på ting, men ikke synes om. Men at smide en bombe, og udlove over 1000 point, som rykker uretmæssigt rundt på placeringerne, det hører ikke derunder. Jeg er slet ikke enig i, at vi på Eksperten er en flok point-griske mennesker, tværtimod ! Der er rigtig mange hjælpsomme mennesker her. Du har været bruger på Eksperten længe, og netop derfor burde du ikke ødelægge det for andre. At du ikke synes om point systemet er én ting, men at du anvender dine point alene til at ødelægge det for andre, har gjort at du netop er blevet slettet !

Alle>> Jeg synes det er enormt vigtigt at vi drøfter point-systemet, men at smide om sig med point, blot for at ødelægge det for os andre, det synes jeg ingen af os kan være tjent med !
Avatar billede dr_gamma Nybegynder
09. november 2000 - 09:27 #23
zu Gosche!
-tjaa, har lige opdaget dette forum og undres over disse underlige points. Det virker ærlig talt temmelig nørdet. -en konkurrence på, at få en mystisk rating man kan hælde i lokummet...

Jeg bruger denne type forum til at finde inspiration, -mange problemstillinger kan netop give ideen der løser opgaven for andre \"problemer\" (udover at man får testet sin egen viden...).

Normalt høvler jeg rundt i computer arts, cre@te online´s, forums. Der er altid seriøse svar , uden point´s. Tjek det ud!!
Avatar billede thojo Nybegynder
09. november 2000 - 09:48 #24
Jeg kan godt se hvad du mener, men på en eller anden måde holder det folk i gang...

Så der kommer flere og flere brugere,...
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. november 2000 - 09:50 #25
Jeg tilføjer lige, at der er brugere som har fået gode job, alene på baggrund af deres svar på Eksperten og deres placering. Point kan ikke bruges til at købe ind for, men er jo blevet en målestok for, hvor stor ens viden er på et bestemt område. Det synes jeg er MEGET brugbart !
Avatar billede stump Nybegynder
09. november 2000 - 13:48 #26
gosche

Det er frivilligt at være her, der er ingen der tvingr dig til at være.....Kan du ikke lide lugten i bagerriet tjaaa så er der mange andre steder hvor det ikke er point der bliver brugt men kontant betaling ved kasse A ..... du kunne også bare have lukket din konto og have gået uden dette spørgsmål....
Avatar billede powell Nybegynder
09. november 2000 - 13:52 #27
Pointene som er meget til gene for nogen og for noget godt for abdre kan bruges til mange ting.

Det bedste de dog er blevet brugt til er, (hvad jeg har hørt) at man bruger dem som referance i sit C.V. Så kan den vedkomne der ønsker at ansætte personen, gå ind her, se hvordan og ikke mindst hvilke svar der er givet.

I en ansøgning kan man skrive meget, men her er desværre nærmere den rå virkelighed, man kan få et indtryk af de personer som skriver, og derved måske nemmere kunne få et overblik over, om den person har den rette ånd til firmaet.

Det er nok det mest seiøse bud jeg kan komme med, om hvorfor point. Og kan du score gratis dusk med disse point, så tror jeg at du skal være velkommen.
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. november 2000 - 14:46 #28
Jeg synes da at det er utrolig dejligt at der er et sted som eksperten hvor man kan få svar på alle sine spørgsmål. Jeg har f.eks. før prøvet at stille et par spørgsmål på andre sider, disse virker til at blive totalt overset.

Plus det er da også dejligt at kunne hjælpe andre hvis man er istand til at svare på et af deres spørgsmål.

/
Tommy
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
09. november 2000 - 14:52 #29
hmmmm, jeg kan heller ikke lide points, det bliver/er en kunkurance om at have flest points.
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. november 2000 - 15:02 #30
Så lad værer med at få dine kammerater til at oprette sig bare for at give dig alle deres point. Det er en let løsning hvis du hader point.
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
09. november 2000 - 15:27 #31
hay, hvad nu, jeg laver noget, de siger at jeg må få points på eksperten, og jeg ligger scriptet op. længere er den ikke !!

Avatar billede Slettet bruger
09. november 2000 - 18:55 #32
Logikken i dit spm giver ingen mening, du skriver at du kun kan se at folk er ude efter point på siden uden at det egentlig har noget formål.

Det du lkige har gjort er at intensivere jagten på point.

Jeg er ked af at du ikke kan lide eksperten, jeg synes det er et godt site, som kan hjælpe en hvis der opstår problemer.

VH Spacemaninc
Avatar billede nof Nybegynder
09. november 2000 - 22:15 #33
Hej,

pointsystemet er, som jeg ser det, lavet for at gøre brugerne mere aktive. Der er jo et lille konkurrence menneske i os alle.

Iøvrigt er jeg ikke enig i din kritik af eksperten.dk - jeg har kun meget få gange oplevet at jeg ikke har fået svar på et spørgsmål.

/nof
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2000 - 22:16 #34
Me to.
Avatar billede ice-tea Nybegynder
10. november 2000 - 01:09 #35
Hejsa Allesammen, tjaaaa nu er min Gosche konto jo blevet slettet af ham der ANDREAS_ADMIN Såååå desværre bliver der ikke nogle points til nogle, men jeg kan se at i på ingen måde har fattet noget af det jeg skrev.... Folk her inde tænker kun på atjagte penge... jeg ved ikke hvor mange gange at jeg har siddet og forsøgt at få hjælpe herinde, men det har faktisk ikke hjulpet en skid.. I de fleste tilfælder har jeg været tvunget til at droppe det jeg har haft gang i...... EN eneste gang har en person hjulpet sådan at jeg har fået EN ting til at virke, og det var jeg da også taknemlig for men i 99% af alle tilfælderne har det ikke hjulpet en skid..

og så lige en anden ting... Jeg syntes det er lidt for åndsvagt at man bare sletter folks profil fordi man giver sin mening til kende, det syntes jeg er en smule for latterligt..... Undskyld jeg siger det på den måde, men det mener jeg faktisk.... Man kunne der imod snakke med folk om det sitedet for at slette folk fra Stedet...

TÆNK over det.(hvis i kan)
Avatar billede ice-tea Nybegynder
10. november 2000 - 01:11 #36
penge skulle have været  POINTS.... sorry.
Avatar billede powell Nybegynder
10. november 2000 - 08:00 #37
Det kan godt være at stedet her bliver kaldt eksperten, og det eneste som gør denne site til noget, ud over sig selv, er at man har mulighed for at hjælpe.

Hvis du kun har fået et svar en gang du har kunnet bruge til noget, kunne det så ikke være fordi du kommer med eet specifikt problem, som ikke mange har kendskab til. Og hvad er så fejlen, at man forsøger at hjælpe afligevel, det vil sige du kriticerer den hjælpene ånd du møder, du rakker ned på den mængde af personer der forsøger at hjælpe dig. Du vil sikkert nu komme med en smørre det hedder de gør det kun for pointene, men hvem sidder med disse point, det gør du, du har magten til at dele og være en gavmild giver eller blot ikke acceptere svarene, for du ikke den hjælp du søger, for du ikke løst dit problem, hvad er så det der er så svært ved at sige, jeg accepterer ikke dit spørgsmål, da dit svar ikke kunne hjælpe mig videre?

Hvorfor skal vi, tænke over hvad adminstatorne tænker og gør? Hvorfor tænke på andres fejl, når man selv er fyldt af dem?

I stedet for at bruge så meget tid og harme på at underkure brugerne af denne site, ville det ikke være en bedre ide, at få styr på de ting du ikke selv kan få til at virke, jeg kan hermed komme med det tip, at der findes bøger, og det er et alternativ at slå op i disse istedet for, at lade sit dårlige humør gå ud over andre.

Der findes altid sarte sjæle, tænk nu på hvor meget anger du har sat gang i her. Hvis du brugte den tid mere kreativt kunne dine egne problemmer måske allerede være løst. Jeg ved det ikke, er faktisk også ligeglad.

Mit mål her på siden er at hjælpe de mennesker jeg kan, og det forsøger jeg at gøre med al den viden jeg har. Er denne viden ikke god nok, så for jeg ingen point og det er vel retfærdigt, men jeg kan derimod holde øje med hvad spørgsmålet munder ud i, og forhåbentligt lære noget mere.
Avatar billede teknik Juniormester
10. november 2000 - 21:26 #38
>>ice-tea alias gosche
...egentlig fandt jeg jo spm., fordi det (stadig) rangerer højt i point-tildelingen....
..Din konto figurerer også stadig, men Admin har jo åbenbart spærret den.

....Jeg fatter dog ikke, at du kan være så \"negativ\" overfor eksperten....mere end 25.000 accepterede svar, må da borge for at mere end ét problem er blevet løst.

Jeg kan se 4 klare +\'er
+1
Jeg er da helt klart point-jæger...det er interessant at se, hvor godt ens viden/evner rækker til at konkurrere med andre \"problemknuseres\" evner.

+2
At motivationen også er, at \"tale\" med ligesindede, er helt klart en bonus for mig.
I mit tilfælde lever jeg nemlig mere eller mindre i et U-land mht. computer know-how...
Derfor har jeg stort set ikke andre muligheder for at opleve et \"fagligt\" modspil, end det jeg finder på nettet.

+3
Nu er jeg jo ikke lige i IT branchen, men jeg tror da helt sikkert, at en evt. \"god\" placering på Eksperten ville blive nævnt/brugt, hvis jeg skulle ud og søge nyt Job.
Og jeg tror også helt sikkert at dem som ansætter ville tillægge en sådan placering stor betydning.
...Næsten alle virksomhedsledelser ønsker at deres personale havde \"lidt mere\" indsigt i EDB.

+4
Muligheden for at lave et kr, baseret system er jo ikke så langt væk...at 100 points kostede en 10\'er tror jeg ikke ville afskrække ret mange....Ikke hvis de selv havde bøvlet i et stykke tid....
...der er rigtig mange \"out-there\" med en PC, og nul forstand på at få den til at køre...
Men en fredsdommer ville jo nok blive nødvendig, for at sikre retfærdig afregning...
...Fx. med 10% af omsætningen t. Admin
...\"How goes\" Admin...
...Er det ikke noget i stadig overvejer..kr. tildeling fungerer jo ok på fx. \"den blå avis on-line\"

>>Steffen
Helt enig i, at månedens top ti eller en \"kåret\" månedens ekspert ville være et hit..
Oktober måneds nr. 1....***Tigerdyr*** ??
Han har da vist været over 100 point/dag den sidste tid,
- og det er da ellers kun Sjensen, som roder rundt deroppe i nærheden i points/dag ratio.
Lidt synd, at en point/dag ratio på 40-50 stykker, som ligger omkring midt i det som er standard på top 10 ikke vil kunne bringe nogen ind på top ti, med mindre de fastholder gnisten i flere år.........Det problem er helt klart demotiverende for os \"nye\"

>>Andreas Admin
...I er åbenbart frygtelig bange for at der skal gå inflation i points....
Det er måske også godt nok, men i er da selv skyld i det....
I deler jo nye points ud, som om det er tyskernes seddelpresse fra krigens tid i kører med...
Det vil da uundgåeligt give en voldsom \"inflation\".

Hvis i vil stoppe inflationen, så må i da stoppe denne konstante pointuddeling.
fx. ved at lade den automatiske pointtildeling stoppe når man har 1000 point på konto
- som jeg tidligere har foreslået !!

...Når nu goshe skal \"slettes\" for at sætte for mange points af til et \"let\" spørgsmål, er det så fordi det er kritisk overfor eksperten.....?....det smager i hvert fald af det...
Især når man ser på \"Panda\'s\" \"Hvad havde tjent Danmark bedst\", som slet ikke er blevet kritiseret
selv om det fx afgiver 500 points mere end Panda egentlig har

...Personligt, så mener jeg at goshe\'s spm. er regulært nok, omend det er et højt pointtal.
...I hert fald, så virker \"udradering\" som en lidt voldsom straf....
...Især når \"reglen\" kun gælder  - når det er \"belejligt\"
- Konfiskering af ponts eller tvangslukning af Spm. er \"mindre voldsomme\"

.........Samtidig er det jo også surt for de folk, som har brugt megen tid på at besvare netop dette Spm. da det jo er til mange points....De kunne jo ikke vide at bruger ville blive slettet.

Nu skal du ikke tage kritikken for mere end den er.
....Jeg synes stadig at Eksperten er super!!! -  allerede som den er nu.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. november 2000 - 04:40 #39
Bedst og mest regulært?

-Jeg jagter points (ikke hver dag).
-Jeg konkurrerer gerne med andre.
-Jeg får viden/grænser prøvet af.
-Jeg lærer hele tiden nyt (af andre).
-Jeg sætter kontinuerligt nye mål.
-Jeg nævner sitet i mine ansøgninger.
-Jeg er stolt over min top10 plads.
-Jeg tager ikke \'kritik\' personligt.
-Jeg er objektiv i mine besvarelser.
-Jeg kan lide eksperten som den er.

Xtom` =)
Avatar billede danielhep Nybegynder
17. november 2000 - 08:00 #40
grnden til at der er point, er pga af:
At hvis der ikke var nogle points, så ville det ikke være så mange brugere, og en helt andet grund:
DEt gør det lidt mere spændende, fordi:
Hvis du havde evig point, så ville du kunne udnytte andre folks viden, uden selv at gøre noget.
Så ideén er meget god, fordi du skal selv gøre noget for at få flere point, og derfor skal du nemlig svare på spørgsmål!
Avatar billede netsjov Nybegynder
22. november 2000 - 21:27 #41
Jeg har svarne på alle dune spørgssmål.

Du skriver at du ikke hat fået noget ud af de såørgssmål som du har stille, så her er en ide:

Denne metode er top hemlig og hidtil har det været ulovligt at offentligøreden, men jeg gør det nu allige vil.

ALLE svar her på eksperten (eks. denne) skal læset bagfra, så giver du mere mening. Dette kan gøre med et program der hedder ARFGABSÆL Som kan hentes på:

http://www.tipuf.dk/arfgabsæl.exe
Avatar billede lasse1024 Nybegynder
13. december 2000 - 06:22 #42
den eneste grund til r at
\" Jacob & Andreas \" EKSPERTERNE \" :-( er ude på at tjene en masse penge på reklamer...
jeg må dog rose lidt!! min lillebror hade aldrig fået hans win nt server op at stå uden eskperten!!
men hvad hjælper d mig jeg har ikke fået et eneste svar jeg har kunne bruge til en skid!!!
Avatar billede zhatten Nybegynder
13. december 2000 - 06:59 #43
Hvorfor der er points :

1. Fordi så kan man måle sig med de andre, jo flere points jo højere status.

2. Der er en \"kamp\" for at komme med det bedste svar, så man kan vinde pointsne og dermed øge sin status.

3. Hvis der ikke var points ville man kunne få uendelig hjælp og folk nu om dage vil have noget får at hjælpe, bare din kan måle sig med andre.

4. Hvis man sætter mange points af, er man næsten sikker på at trække de rigtig gode til, og dermed øge chance får at få hjælp.

- Zhatten

Avatar billede andreas_admin Nybegynder
13. december 2000 - 08:11 #44
Der er mange spændende synspunkter, hvor jeg vil nøjes med at kommentereet par enkelte.

teknik>> Jeg har noteret din idé med stop for point ved et givent niveau, og synes faktisk det kan være en udmærket facon. Vi sletter ike spørgeren fordi han/hun er kritisk, selvom om du mener det ser således ud. Det er et hensyn til dem som har tjent deres point på ærlig vis.

lasse1024>> Du kender vidst ikke de økonomiske vilkår for et site som Eksperten :)
Avatar billede Jman Praktikant
14. december 2000 - 18:38 #45
Man ville være grisk hvis man synes at man kun skulle have point hvis man kunne få noget for det (jvf. en af dine tidligere udtalelser) I stedet er det da rart at have et sted hvor folk kan lide at hjælpe hinanden i en god tone og på fredelig vis. Point-sysytemet sætter jo bare gang i folk\'s konkurrenceiver og det er der da ikke noget galt i....
ADMIN-> måske man skulle lave en enkeltgangsbelønning til \"gosche\" og give ham éen øre pr. point han har tilbage til et udvidet stavekursus...
Ja, det føles grimt at blive kritiseret af andre for din bekostning, ikke goshe.
Jeg siger bare: Uden Eksperten ville jeg stadig sidde og fedte med FP alene og ikke kunne udvide min horisont på samme vis, som jeg i høj grad har kunnet med god hjælp fra \"Eksperterne\"
Avatar billede ezzuk Nybegynder
16. december 2000 - 20:47 #46
og hvordan kan det være at du giver 1035 point, når du med sikkerhed ikke har gidet at tjene dem????? du er sikkert 4-5 brugere, som Bacardil siger. jeg er ikke lige præcist en haj til computere, men jeg har sgu da lært en masse ved at læse andres spørgsmål og svar.

jeg synes at eksperten er genialt fundet på.....det burde du også synes!!!!!!
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. januar 2001 - 23:11 #47
Point systemet er til fordi vi mennesker har behov for at blive beskæftiget. Der er ingen som siger at point systemet er 100% det bedste system. Et simpelt skulderklap system ville også kunne virke. Når man svare på et spørgsmål har man behov for at høre om svaret kan bruges. Hvis man svare på  et spørgsmål og man aldrig høre mere er det da irriterende, så ved man ikke om svaret kan bruges til noget eller ej, selv afvist er bedre end ingen svar.

Første svar er måske mange gange et led i en længere diskussion mellem spørger og svare. Det kender vi alle vel mere eller mindre fra vores arbejdsplads. Hvis en kollega spørger om hjælp til et problem (eller omvendt) kommer man med et svar som han så skal undersøge som er god nok, ellers kommer han måske tilbage med flere oplysninger som han hjælpe til at svaret findes. Normalt siger en kollega tak for hjælpen, altså i stil med point.

Hvis du har et specifikt spørgsmål så er 30-60 point da billigere end at skulle ud at købe 1 bog omkring emnet, som man skal bruge 3-4 dage på at finde hoved og hale i.
Avatar billede argus Nybegynder
17. januar 2001 - 09:24 #48
poit systemet er noget l. men det får flere til at svare på spørgsmålene, fordi folk vil have noget for deres arbejde nu omdage, dvs. folk er blevet grådige, og de er ligeglade med om det er penge eller små sten de får bare de har mest af det.
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 12:20 #49
Og så er der de folk der bliver deprimeret fordi de har fundet ud af at købmanden ikke giver dem evig rabat og de også selv må yde lidt til samfundet. Og derfor hjælpe andre uden selv at rage til sig uden at give noget.
Avatar billede argus Nybegynder
18. januar 2001 - 10:05 #50
HA HA, dem findes der sk. ingen af, og hvis der gør så er de enten skindøde eller også er de medlem af jehova eller en af de andre skod sekter.
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. januar 2001 - 18:33 #51
Hvad med en afsluting ? så det ikke bare står åbent
Avatar billede zhatten Nybegynder
26. januar 2001 - 13:03 #52
en afgørelse måske ?

- Zhatten
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
05. februar 2001 - 17:49 #53
Alternativet er da værre > ingen \"løn\",og dermed \"målstok\". Denne virtuelle løn er da motiverende, om end det kan virke lidt nørdet. Og hvis søgefunktionen bruges, så kan der fandme findes mange gode ting på disse sider...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede nomiz Nybegynder
05. februar 2001 - 17:49 #54
bunden er nået...
Avatar billede nz Nybegynder
06. februar 2001 - 08:51 #55
Points er som penge.  De der har dem har som regel fortjent dem.  De, der hjælper andre meget og på en god måde tjener mange points.  De, som ikke hjælper andre, eller som ikke ved,hvad de taler om, tjener ingen points.  Mere retfærdigt kan det vist ikke være.  Jeg har selv fået en del forslag jeg ikke kan bruge til en skid, men så sætter jeg bare lidt flere points på spil.  Så får jeg mere seriøse resultater.

Så points er for at vise, hvem der er dygtigst og hjælper andre mest.  Det kunne jo ske at en eller anden arbejdsgiver kiggede forbi i ny og næ, og valgte deres nye programmør el. lign udfra top 10 listen.
Avatar billede gigas Nybegynder
19. februar 2001 - 20:06 #56
Må jeg få dine point så :-)

/Gigas
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
09. marts 2001 - 01:56 #57
Du er for længst blevet opfordret til at lukke spørgsmålet!

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede jacob_andersen Nybegynder
23. marts 2001 - 19:49 #58
Må jeg ikke få dem? :-)
Avatar billede awesome Nybegynder
31. marts 2001 - 12:53 #59
Nej, jeg vil da have dem! :)
Avatar billede lord_fantomos Nybegynder
11. maj 2001 - 09:14 #60
Der var nok ikke mange der gad skrive her hvis der ikke var points :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2001 - 09:29 #61
Jeg har altid ment at et velformuleret og velovervejet spørgsmål får de mest kvalificerede svar herinde.

Et spørgsmål som \"min pc skodder for vildt, hjælp!!!\" der så faktisk ikke suppleres af andre oplysninger er dødsdømt fra starten.

Mens et spørgsmål som \"Hvordan laver jeg en connection i MySQL (Med PHP)\" nok skal blive besvaret rigtigt af mange herinde!

Stik dine point derop hvor solen aldrig skinner!
Avatar billede lord_fantomos Nybegynder
11. maj 2001 - 09:33 #62
hehe ja, gør det :-*)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
25. maj 2001 - 23:37 #63
Skal det lukkes?
Avatar billede stigc Nybegynder
25. maj 2001 - 23:40 #64
xzxzx>> Hvorfor er eksperten fyldt med så mange snyltere som dig? Skal du have point for at spørger om der skal lukkes?

Avatar billede repsac Nybegynder
25. maj 2001 - 23:41 #65
Kan I da komme væk med alle jeres svar.

Admin nægtede at folk på eksperten var en omgang griske pointslugere. Hvad viser I? - at det er I.

Flovt flovt flovt!

Så lav dog en kommentar i stedet for at forsøge at få fingrene i lidt point ... tænk jer lige om hva\' ...
Avatar billede qzar Nybegynder
28. juni 2001 - 12:29 #66
Faldt lige over det her spg og syntes at hvis der er noget der er sygt er det at gosche ikke kan indse at det at hjælpe andre mennesker og få hjælp tilbage ikke har værdi?

-Jonas
Avatar billede ejay Novice
23. august 2001 - 16:28 #67
hvad så med os der ikke ved så meget om programering og design?? vi får jo ikke det vilde ud af det pointe system.... og det er netop os der har brug for dem så vi kan søge hjælp af andre!!
Avatar billede xzxzx Nybegynder
01. oktober 2001 - 19:47 #68
stigc >> Min erfaring er at folk, når de modtager en mail fra eksperten, hvor der står svar i i stedet for kommentar, reagere hutigere ;-)... (min egen erfraing) - men det ser jo åbenbart ikke ud til at virke...

Jeg er rimelige ligegald med de her point, så jeg gider ikke begynde at diskutere om dem.

;-)

Avatar billede flax Nybegynder
12. juli 2002 - 13:03 #69
afslutter du ikke? :-) gi point til dig selv..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. juli 2002 - 13:05 #70
flax => Brugeren er ikke aktiv mere.. dette spm bliver ikke lukke foreløbelig!
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=gosche
Avatar billede gosche Nybegynder
16. august 2003 - 16:16 #71
Lukket
Avatar billede gosche Nybegynder
16. august 2003 - 16:19 #72
Takker for alle svarene, jeg håber at i igennem denne tråd har set lidt anderledes på Eksperten. Jeg ville ikke rakke Eksperten ned, men derimod var det et råb til alle om at se lidt med andre øjne på den jagt der har været på de points der køres med... Jeg håber den har været til gavs for alle..

Gosche / hav en rigtig god sommer
Avatar billede Jman Praktikant
16. august 2003 - 16:48 #73
"Jeg har mange gange prøvet at spørge om flere forskellige ting, men det er endt med at jeg måtte sutte røv, da de svar jeg fik enten ikke virkede eller var så lamme latterlige at det ville være nonsens at i det hele taget at have oprettet spørgsmålet"

Måske får du i ny og næ nogle lamme svar. Men det er måske også fordi dem, dergiver gode svar ikke gider hjælpe dig, når du blot lukker spørgsmålene og tildeler dig selv point'ene ;)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 17:57 #74
jeg synes de helt skulle fjernes. for man behøver ikke få noget for at hjælpe jo:). lige som på hardware online