Avatar billede 007_jkm Nybegynder
07. marts 2003 - 18:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søgning på MAC-adressen

Hvis man har fået stjålet sin bærbar hvilke muligheder har man så for at finde den igen? Kan politiet søge på fx. MAC-adressen eller kan den spores på andre måder?

- JKM
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:36 #1
Har du MAC adressen på din PC som er blevet ståjlet ??? eller du sider måske med en PC som er lidt varm, og er bange for at blive knaldet :o)
Avatar billede 007_jkm Nybegynder
07. marts 2003 - 19:44 #2
Sagen er den at jeg allerede er blevet knallet med en varm pc. Jeg klarede dog frisag idet jeg handlede i god tro. Jeg undre mig bare over hvordan politiet fandt mig før de fandt ham jeg handlede med. - Nej jeg har skam rent mel i posen . . . ;-)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:49 #3
hvordan ved du at de fandt dig, før de fandt den du handlede med ?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:51 #4
Næste gang du køber en varm PC, så lad være med at bruge netkortet i den, og køb et PCMIA kort til den. Det skulle da vel være penge til, når nu du har fået den billigt.
Så er du på den sikre side
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:55 #5
Eller er der penge til det ?? Jeg mener.... man kan ikke blive frikendt, for at have købt noget i god tro, som er varmt, med mindre man har betalt så meget for det, at man må gå ud fra at den er go nok, men så er det vel på sin plads at forlange at se en kvitering.
Ellers er man næsten selv ude om det....
Hæleri blir' straffet lige så hård som tyveri
Avatar billede 007_jkm Nybegynder
07. marts 2003 - 20:53 #6
Prisen passede og jeg fik alt i kvitteringer - incl en original XP og alt originalt software. Både jeg og ham jeg købte den af handlede i god tro - det viste sig at den var stjålet i udlandet. Nå, men ikke mere om den snak . . . - tak for indlægget!
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 20:55 #7
...any time :o)
Avatar billede 007_jkm Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:39 #8
Det bliver ikke meget bedre, end at JEG nu har fået pengene af manden og jeg har ikke mere med sagen at gøre!!