Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 16:42 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

HP Feedback..

http://henrik.dalgashave.dk - et udkast til et website jeg smider på .dk snart.. Vil gerne have lidt respons på:

- Baggrunden
- Baggrundsfarven på de 2 tables (Hvid, skal den ændres?)
- Menuen
- Generelt design

Vil gerne lige minde om det kun er et udkast - sitet mangler stadig arbejde - og links i menuen virker ikke endnu..

Henrik Nørhede.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 16:46 #1
1. Baggrunden er alt for kraftig.
2. siden er gennerelt meget stor og klodset.
3. siden mangler megen grafik, det banner der er virker ikke ( får rødt kryds, husk at ændre stien til den korrekte)
4. topmenuen er også for stor og kraftig. prøv at lave nogle mindrer celler og brug eksempelvis: http://www.colorschemer.com/online.html til at danne farver.
5. kig evt. på www.cwd.dk for inspiration til designet.

håber det kan bruges.

mvh.
Questis
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 16:52 #2
questis;

1) Mente jeg også nok..
2) Kun et udkast - der er hverken kommet indhold eller nyheder på den endnu..
3) Igen - stadig kun et udkast - gad ikke proppe det med grafik for at blive flamet langt ned i helvede =) Og stien er korrekt..
4) Arbejder stadig på menuen for at gøre den pænere..

Men tak for feedback - vil tage det til mig som positiv kritik =)

Henrik Nørhede.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 16:55 #3
man kan nu også lave det nogenlunde uden brug af grafik.

skal siges jeg ikke seæv er den store designer, men det billede af en side der er her. er der ikke brugt grafik overhovedet.

http://www.questis.dk/view.asp?id=8
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 17:37 #4
Questis;

Har valgt ikke at proppe for meget grafik på den endnu, da jeg gerne vil kunne linke til noget direkte med det grafik. Indholdet regner jeg med kommer på i løbet af den næste måneds tid..

Hvad skærmopløsning kører du forresten i ? Det ville være rart at vide, da jeg selvfølgelig har sat width på alle mine tables til % i stedet for faste pixels..

Henrik Nørhede.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 17:41 #5
jeg kører med:

ie 6.0
opløsning: 1280*1024
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 18:50 #6
Questis;

Tak - har prøvet at ændre lidt inde på siden mht. størrelser og menu farve - det eneste jeg mangler er en ordentlig font samt at gøre cellerne lidt mindre.. men synes selv skriften bliver meget uoverskueligt lille =)

Henrik Nørhede.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:01 #7
af fonte vil jeg vælge verdana, den er altid god på hjemmesider, og er nok også en af de mest brugte.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:03 #8
og så kunne du prøve at dæmpe opacity på baggrunden, så den ikke træder så kraftigt frem
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:04 #9
endvidere har dit topbanner følgende url:

file:///E:/Henriks%20Mappe/Programmering/EditPlus/n0rhede2/banner.gif

hvad reffererer til din harddisk og ikke til dit webhotel, det skal du nok også lige rette
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:05 #10
prøv endvidere at lade din "kasse" i bunden være lige så stor som indholds "kassen"
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:06 #11
banneret skal have denne url istedet: http://henrik.dalgashave.dk/banner.gif
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 19:10 #12
Done.
Sad selv og funderede med tanken om verdana men kunne ikke rigtigt bestemme mig.. Der er jo så mange at vælge imellem.. =)

Og havde glemt at ændre billedets sti på banner.htm - havde jeg lige overset - takker.

Henrik Nørhede.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:12 #13
så kunne du evt. lave mindre luft mellem links'ne i topmenuen, og vælge en anden farve til bg farve i drop down, så der blivver kasser som det andet
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 19:17 #14
Det er desværre ldit svært at lave mindre luft imellem, da alle celler har sammen indstilling pr. definition i mit script.

Har dog istedet nu centreret teksten og derved gjort cellerne mindre..
Drop down farverne er jeg igang med - men kræver lidt mere arbejde end lige så.. Skal lige have lavet et helt nyt style array og indstille drop down menuerne til den.. =)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:19 #15
Har selv rodet med en af de færdig menuer engang, noget være shit at rette i :)

men du kan jo bare rette det i det oprigtige stylesheet
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 19:22 #16
Har ændret lidt i det..
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:23 #17
blev meget bedre, nu skal du bare have mindre luft mellem linksne i drop downen
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 19:26 #18
Halli Hallo - så blev der lige tilføjet en lille smart ting kaldt padding control =)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:26 #19
*GG* du kan også flytte topmenuen ned og lave den ligsom bundbaren, så den fylder helt ud som den
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:27 #20
altså kun flyttes nedunder banneret
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:28 #21
det begynder at se meget bedre ud nu :)=
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 19:29 #22
Er desværre ikke muligt i mit script, da jeg kan vælge imellem bottom, center, top - menuens placering vil ikke ændre sig selvom jeg henter koden efter iframen.. =//
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:32 #23
så kan du vel flytte den med px, der skulle gerne være et sted der står padding-top eller sådanne noget
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:34 #24
synnes du skal lade rammen om menuen være sort stadigt, men god ide med røde links, der bliver sorte ved hover
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 19:36 #25
Skulle bare lige have noget ramme hurtigt da jeg skulle se mht. padding =)
Avatar billede ermolenko Nybegynder
08. marts 2003 - 15:27 #26
Hvis jeg lige må tillade mig at blande mig, så synes jeg du skulle lave dine dropdown-menuer knap så gennemsigtige. Jeg er ikke helt sikker på, at det er det samme, som du selv og questis er inde på (taler vist mere om at ændre på baggrunden eller på selve farven i menuerne), så jeg ville lige nævne det.

Det kan være lidt svært at læse, hvad der egentlig står, fordi baggrunden "overdøver" fuldstændigt.
Avatar billede choker Nybegynder
08. marts 2003 - 15:38 #27
Har opdaget problemet.. Og er allerede igang med at prøve at fikse det.. =)
Avatar billede choker Nybegynder
08. marts 2003 - 22:38 #28
Flere der kunne tænke sig at kommentere siden ?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2003 - 23:03 #29
vil sige at jeg ikke kan finde på så meget mere at sige end:

1. lav ikke gennemsigtighed i topmenuen, den bliver svær at læse
2. dæmp baggrunden lidt mere
3. så mangler der bare noget grafik

synnes det er blevet langt bedre en det du viste til start :)
Avatar billede choker Nybegynder
08. marts 2003 - 23:30 #30
1'eren er jeg ved at få ordnet..
2'eren prøver jeg mig lidt frem med
3'eren kommer på senere hen =)

Men tak for alt hjælpen - lukker nok bare nu =)

Mvh.
Henrik Nørhede.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2003 - 23:34 #31
var så lidt :)