Avatar billede delbing Nybegynder
07. marts 2003 - 16:35 Der er 4 kommentarer

Printer over VPN / terminal services

Jeg har en hjemmearbejdsplads, som går på en terminal server over en VPN forbindelse. På firmaet er afvikles VPN-serveren i hardware på en router. Derhjemme er VPN-klienten win2k's softwareklient.

Når jeg arbejder i terminal services på serveren, vil jeg gerne kunne skrive ud derhjemme. Jeg kan se både sharede mapper og printere derhjemme fra serveren, og få adgang til filer osv. Men når jeg prøver at connecte til printeren får jeg en fejlmeddelelse.

Brugeren på terminalserveren er oprettet derhjemme og har sikkerhedsadgang til printeren.

Hjælp udbedes
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. marts 2003 - 16:56 #1
Jeg mener ikke det kan lade sig gøre. Så skal du have Citrix Metaframe XP i stedet. Eneste mulighed for at printe "lokalt" er hvis du laver en lan-lan routing (ex vha. IPSec) og hans printer kan tilsluttes som TCP/IP printer på netværket. Så kan du installere printeren på serveren som netværkspriner og udskrive til den på denne måde.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. marts 2003 - 20:58 #2
1. Sidder klientens printer på LPT1 porten?
2. Hvad står der i den fejlbedsked?
3. Prøver du at printe noget ud fra et netværksdrev?

Hvis punkt 3. er sandt og du bruger service pack 3, så læs her:
http://support.microsoft.com/?kbid=328020
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. marts 2003 - 01:01 #3
... og jeg tog fejl :-) Utroligt hvad en sælger kan bilde en ind!!!

Du kan evt. prøve at læse http://www.microsoft.com/windows/shared/community/docs/W2kTSprn.doc - det er en ret grundig gennemgang af printer redirection i W2K SRV.

JP
Avatar billede serverservice Praktikant
11. marts 2003 - 14:47 #4
Du skriver "får jeg en fejlmeddelelse."
"Brugeren på terminalserveren er oprettet derhjemme og har sikkerhedsadgang til printeren." er det den eksakte fejlbesked.?

Der må ligge nogle sikkerhedsbegrænsninger i din remote access eller via security policy på serveren.Få fat i administratoren