Avatar billede scorch Nybegynder
07. marts 2003 - 16:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slette samtlige tabeller på en MySQL database på webhotel?

Hvordan kan man på nemmeste måde slette samtlige tabeller der ligger i en MySQL database på ens Webhotel?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. marts 2003 - 16:21 #1
DROP TABLE `tabel1`, `tabel2` osv;
Avatar billede scorch Nybegynder
07. marts 2003 - 17:59 #2
Det ved jeg, men hvordan kommer jeg lige i kontakt med databasen når den ligger på en anden computer?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. marts 2003 - 19:59 #3
det kan du ikke med mindre at den maskine den ligger på tillader tilgang fra andre maskiner/servere
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 20:08 #4
DROP database
Create Database

Så behøver du ikke kende navnet på tabllerne ;-)
Avatar billede scorch Nybegynder
08. marts 2003 - 20:18 #5
Den ligger på mit domænes server. Jeg fik oprettet nogler tabeller ved hjælp af et PHP script, men nu vil jeg gerne slette dem igen.
Så hvis jeg kan oprette tabellerne må jeg vel også kunne slette dem igen.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. marts 2003 - 22:09 #6
så skal du vel bare gøre det gennem dit domæne
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. marts 2003 - 15:40 #7
takker for point :-)
Avatar billede scorch Nybegynder
12. marts 2003 - 17:33 #8
Selvtak ... Jeg fandt ud af der var installeret PHPMyAdmin på serveren mit domæne lå på så det kunne ikke være lettere, at fjerne tabellerne.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. marts 2003 - 13:59 #9
;-)