Avatar billede asgeir Nybegynder
08. november 2000 - 23:51 Der er 2 kommentarer

Datatransmission

Hvor kan jeg finde en nøjagtig beskrivelse af hvad der sker med bittene, fra de forlader
senderens modem til de modtages af modtager- ens modem? Beskrivelsen skal være komplet i dybten og rent teknisk.

med venlig hilsen, i håbet om at en derude har en god ide.

a.grant@get2net.dk
Avatar billede handmade Nybegynder
08. november 2000 - 23:56 #1
Du kan \"stykke\" rejsen sammen ved at kigge nærmere på www.mkdata.dk
Avatar billede twister10 Nybegynder
09. november 2000 - 09:14 #2
Du kan kigge her :-)

Jeg har lige lavet et projekt på elektronikteknikker uddannelsen med RS485 netværk, der skulle bla. laves en RS232<-->RS485 konverter, og vi benyttede alle siderne på dette link til opsætning af uart\'ens registre på PC, de bit du sender til modemmet er der ikke noget svært i, de bliver sendt ganske normalt, altså en AT kommando kan du konvertere direkte til BINÆR og aflæse tallene, hvis det er selve bittene du gerne vil \"aflæse\", så er det bedste du kan gøre, at lave et \"lytte\" kabel, dette forbindes mellem en PC og et modem. og forbindes til en anden PC der skal \"se\" på transmissionen mellem PC og modem i et terminalprogram :-)

Vælg \"Null Modem Cable\" efter ovenstående link, og gå ned i listen til du finder et punkt der hedder :
RS232 monitor cable

Der er en fin tegning til hvordan du kan lave dit eget kabel, og tro mig, det er nemt :-)

http://www.lammertbies.nl/comm/info/RS-232.html