Avatar billede leonard Nybegynder
07. marts 2003 - 15:10 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

kursus i Visual Basic?

Hej

hvor kan man tage et kursus i Visual Basic? Jeg vil gerne lære at programmere, og det skal helst være helt fra bunden af.... Har nogen af jer gode erfaringer at dele, eller navne på steder, hvor man kan lære grundlæggende programmering i VB6 eller VB.NET?

Tak på forhånd, Leonard
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 15:15 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2003 - 15:17 #2
Et par oplagte muligheder er DTI og SuperUsers.
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 15:18 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2003 - 15:19 #4
DTI har link:
http://www.teknologisk.dk/kurser/8504?category_id=101

arnvig har allerede givet link til SuperUsers.

Jeg har været på kursus hos både DTI og SuperUsers. De er
begge OK.

[ikke VB kursus så keg har ikke specifik erfaring med deres VB kursus]
Avatar billede leonard Nybegynder
07. marts 2003 - 15:31 #5
foreløbigt tak MEN....de er begge sindsyg dyre! Jeg har da ikke nogen firma, jeg kan videresende regningen til..... :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2003 - 15:39 #6
Ah.

Det er privat - ikke firma.

Ja så er de uden tvivl for dyre. De henvender sig til
"firma markedet" og koster normalt 3000-4000 kr. per dag.

Så skal du måske til at checke hvad der er af diverse
aftens-skoler, oplysnings-frobunde, åben universitet og
den slags.

Eller nøjes med at købe en god bog for 300-400 kr. og gå igang selv.
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 15:56 #7
hmmm, ja.
Hvis det ikke må koste noget, så er der vist kun selvlære, mesterlære og aftenskoler tilbage og jeg tvivler på at de er helt fremme med f.eks .NET
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2003 - 16:06 #8
arnvig>

Hvorfor skulle de være bagefter med software versioner ?
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 16:09 #9
bare en subjektiv formodning. Jeg tror ikke at aftenskolerne rykker så hurtigt, men jeg ved det ikke.
Avatar billede leonard Nybegynder
11. marts 2003 - 18:58 #10
arnvig, din formodning holder stik. KKA har for eks. kursus i VB eller VBA, keine .NET

Men jeg siger tak for svarene.

For resten, kan I fortælle mig, om man vil kunne distribuere en applikation lavet i den billige (900 kr.) standardversion af VB.Net? Jeg spørger fordi, hvis det sker at jeg på et tidspunkt har lavet et par små applikationer, som jeg vil distribuere, da er det så et stort spring, at skulle købe den dyre prof version. Men det er kun hvis og hvis, jeg skal jo først lære ligesom.... :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2003 - 19:10 #11
Jeg er ikke .NET ekspert, men det mener jeg sagtens at
du kan.

Den PC det skal køre på skal bare have .NET installeret
(der er et gratis redistributable kit man kan downloade
til det formål).