Avatar billede the_joker Nybegynder
08. november 2000 - 21:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Computeren fryser! (Hjææælp)

Min computer fryser når jeg spiller et spil. De første 1-5 min går det meget godt, men så fryser den.

Computeren:

AMD K6-2 400Mhz
128MB SD Ram PC 133
Voodoo 3 2000
IBM HD 30 GB
GIGABYTE Bundkort Gigabyte, Socket 7, GA 5 AX

Jeg har ikke hentede de nyeste driver endnu. Men jeg er rimelig sikker på at det ikke er problemet. Jeg kører med DX 7.1. Hvis driver er problemet hvor kan jeg så hente alle de nyeste?

Avatar billede maniacdog Nybegynder
08. november 2000 - 21:35 #1
Det skyldes nok din computer bliver for varm. Tjek din(e) blæsere især din CPU blæser.
Når den arbejder meget (det gør det bl.a. i spil) så bliver den meget varm, hvis den bliver for varm så er det nok din blæser. Måske skal du ud og købe i en ny og bedre...
Avatar billede handmade Nybegynder
08. november 2000 - 21:36 #2
Det samme gør dit Voodoo kort!
Avatar billede m_u_n_c_h Nybegynder
08. november 2000 - 21:37 #3
Er det et bestemt spil, eller flere.
Jeg har f.eks oplevet i heroes 3, at min pc gjorde det samme. Det var simpelthen spillet der var fejl i. Jeg opdaterede så bare på deres homepage, og så kørte alt fint!!!
munch
Avatar billede tpiil Nybegynder
08. november 2000 - 22:06 #4
prøv at støvsyge din blæser og jeg mener støvsuge!!!

det virkede for mig, men min var være, fordi jeg havde for meget støv!!
Avatar billede netweawer Nybegynder
08. november 2000 - 22:20 #5
Jeg har haft det samme problem!!
Det kan være rammene der er dårlige
eller en fejl i bundkortet!!!
din driver til voodoo kan være forkert.
Eller dit Grafikkort der ikke er installerret ordentligt.

MVH Netweawer

AKA Kenneth
Avatar billede krusell Nybegynder
08. november 2000 - 22:50 #6
Er det alle spil?
Og evt. andre krævende programmer? Især 3d programmer?
Så er det nok varme problemer med cpu og/eller grafikkort.
Hvis din hd er 7200 afgiver den meget varme, så hvis den evt. er ny kan den godt skabe problemer. Det kan ordnes med en hdkøler ellers skal der bedre køler på cpu og/eller en køler til grafikkortet.
Kan du på nogen måde checke temperaturen på cpu, skærmkort og bundkort?

krusell
Avatar billede denboj Nybegynder
09. november 2000 - 03:30 #7
husk nu den agp driver
Avatar billede the_joker Nybegynder
09. november 2000 - 07:23 #8
Ja det er i næsten alle spil. Men jeg har ikke prøvet at den går ned i et program.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. november 2000 - 10:55 #9
Så er det nok pga. din CPU bliver for varm. Alminedelige kontor programmer (Dog med undtagelse af tunge programmer der skal rendere m.m.) plejer ikke og få en computer til og gå ned / fryse.

Det gør den dermed når det er spil. (som du også oplever) Det er nok mest pga. hvis du (og det regner jeg med pga. dit voodoo3) kører med Direct3D / OpenGL / 3DFx så får processoren travlt med og skulle udregne alle mulige pixels m.m. og det gør at den bliver varm og dermed fryser.

Mit råd: Prøv enten som nogen af de andre også nævner og rense din CPU blæser, eller køb en der er bedre end den du har nu.
Avatar billede the_joker Nybegynder
09. november 2000 - 10:59 #10
Jamen jeg har lige købt en super køler der skulle kunne køle mindst 550MHz og det virkede heller ikke. Og min størmforsyningskøler er også helt ny og uden støv. :-(
Avatar billede krusell Nybegynder
09. november 2000 - 11:36 #11
Hvad hedder din køler?
Hvis den bare hedder cpu cooler 550 Mhz er den sikkert ikke så god alligevel.

krusell
Avatar billede denboj Nybegynder
09. november 2000 - 15:21 #12
husk din agp driver
Avatar billede 011268 Nybegynder
09. november 2000 - 16:13 #13
der sider som regel 2 styker tape under køleren
som skal fjernes,det glemte jeg,så blev cpu` en
for varm 76 grader da jeg fjernede den siste stykke tape var den ok.
Avatar billede denboj Nybegynder
09. november 2000 - 17:28 #14
nu har jeg lavet lidt research - du har et  ali alladin v chipset - her er det meget vigtigt at du husker agp driveren for ellers vil det du beskriver ske. den plejer at ligge på www.ali.com.tw men siden er vis nede lidt nu -

du skal have alt hvad der hører til 1541/1543 - samt ali aladin v - det vigtigste af alt er agp driveren
Avatar billede denboj Nybegynder
09. november 2000 - 17:29 #15
Du har sandsynligvis også fået en driver cd med da du købte computeren - der ligger agp driveren også på
Avatar billede kkndmj Nybegynder
10. november 2000 - 15:25 #16
Hej The-Joker. Prøv at opdater din Windows til den nyeste opdatering(foreløbigt mener jeg at det er en 5.5), så burde det virke. Hvis ikke, prøv at lægge patches på spille(t)(ene). Ellers prøv at geninstallere Windows